Får pröva Textra igen, testa i vintras men vissa sms skickades inte iväg och mms funkade ibland att skicka, sen kunde det dröja en hel dag innan jag fick svar på mina sms, sjukt störande Xperia Z1 compact
Själv är jag nöjd med hangouts. Av dem jag messar med mest har kanske uppåt hälften hangouts, andra hälften blir vanliga sms genom hangouts. Riktigt skönt att ha samma app och "upplevelse" oavsett mottagare.
Hittade denna: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smitten.slidingmms Snuskigt snygg för den som kör KitKat. Bara att aktivera translucent ui
Tack för tipset om Hoverchat. Den fastnade jag för. Velat haft en SMS med chat heads. Fanns några snygga teman också. Sent from my Nexus 5 with a little bit of help from TouchPal
Jag använder numera bara MySMS. Den hanterar bara SMS och sitt eget protokoll mot andra med MySMS. Jag använder den mest i datorerna och surfplattan.
Den hette tidigare ninjasms och är själv överlag nöjd med appen. Finns en bugg som jag stör mig på. När man skickar långa SMS så blir de uppdelade till tex tre sms i din inkorg men skickas som ett långt till mottagaren. ( Har själv rapporterar om denna buggen och halva blev fixad. Tidigare fick mottagaren tex tre sms. Testa och se om ni har samma och rapportera buggen om ni med har den). Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
Tack för att du tog upp detta. Provat att skickat 2 långa SMS till mig själv och de kommer inte fram över huvud taget. Så denna app går ju tyvärr fetbort då.
Skicka till mig själv funkar fint. Inget med din operatör att göra? Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
Använder själv MySMS då det innebär att jag kan se och skriva sms från både min surfplatta och dator. Smidigt värre
Jo verkar ha varit något sådant. Efter en omstart av telefonen började alla sms att trilla in i även Hoverchat. Mina långa sms varken delas upp när de mottages eller när de skickades. Allt är som det ska. Kör Tele2.
Använder du den köpta versionen? Så här blir det för mig. Hoverchat Stock Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
Nix kör gratisversionen. For man något extra i den betalda? Sent from my Nexus 5 with a little bit of help from TouchPal
Det vet jag faktiskt inte. Köpte när det bara fanns som ninjasms och ingen free. Men skillnader kan ju vara buggen jag har Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk