Fråga: Always on display?

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - ROM-filer och utveckling' startad av Deadman666, 22 jan 2017.

  1. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Vad mer kan man få i noteringar med stock 7:an? Jag är väldigt nöjd med min S7E köpte den rootad och klar med en annan rom även den nougat. Någon som kan o vet om det är skillnad på roms? För jag vill inte ha stock o få all bloatware.

    Rubriken skulle vara always on display men rätt stavning tyckte något annat!
    AOD
     
  2. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Synd att vissa saker är ointressanta o jag är intresserad om det går eller om man får tillbaka bloatwaren.
    Menar om AOD
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag förstår inte riktigt vad du efterfrågar, hfm. Du måste förklara mycket tydligare vad det är du är ute efter om någon skall kunna ge dig bra svar.

    Du nämner "Always on Display" och frågar om man kan få fler notifieringar där med stock ROM - har jag uppfattat dig rätt? Vad för notifikationer skulle du vilja ha där?

    Du frågar sedan om det är skillnad på ROM:s? Ja - skillnaden kan vara enorm, som natt och dag. Vissa ROM:s erbjuder ett helt annorlunda gränssnitt med tonvis med inställningar, medan andra är mer sparsmakade och i princip är som stock fast utan bloatware och med root förstås.
     
    chraist och Psicosis gillar detta.
  4. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Ursäkta mig ,jag har aldrig rootat någon telefon .Såg att man kunde få sms o andra notifieringar om man har en icke roootad telefon eller har jag missuppfattat det hela ?
     
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Det du får på en icke rootad telefon bör ni även få på en rootad. Och som @bernard@bernard redan nämnt finns det alls typer av roms.

    Får man fråga vad ni ska ha root till?

    Finns även roms som inte är rootade för att man t.ex. ska kunna använda tjänster som t.ex. android pay.
     
  6. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Har haft samsung innan, enda anledningen är all bloatware att slippa den.Jag blev nyfiken på den.O nu när man har den kan prova den lite.