Diskussion: Amazon.de oduglig vara?

Diskussion i 'Off Topic' startad av mul, 29 mars 2019.

1. mul

mul Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    438
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Nu är det som så att jag köpt ett armband till en klocka. Sjukt fin och jätte nöjd, men flärpen går upp från låset vilket gör den helt oduglig. Hur kan man reklamera den? Alltså, de alternativ jag sett är att skicka in o tappa 5€, varan kostade 13. Finns det inga alternativ där de skickar ny ifall jag skickar tillbaka? Är liksom inte jag som gjort fel. Hittar inte knappen till supporten heller.

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    47.459
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Beror på vem du köpt av. Har du köpt den av Amazon eller ett företag som bara säljer via Amazons varulager, eller ett företag som både sålt och skickat från eget lager?

3. Droid55

Droid55 Guest

Som Bernard skrev beror det nog på vem du har köpt varan av. Jag köper alltid via Amazon eller säljare som är "Fulfilled by Amazon". Då brukar man kunna gå till sin order och anmäla att det är något fel på varan. Då får man fraktsedlar direkt som man kan skriva ut och klistra på för att sen lämna in.

flipp gillar detta.
  4. mul

mul Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    438
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag köpte det nedre bandet. Från TRUMiRR. Den är "Fullfilled by Amazon". Kommit till sidan där jag ska skriva ut fraktsedlar, men jag vill inte ha pengarna tillbaka. Vill ha en ny vara. Alltså fått en defekt vara, att få betala 4.6€ för att deras vara är sönder är helt fel kan jag tycka. Hittar kanske inte bara rätt orsak.

https://www.amazon.de/gp/product/B07BGSZ27L/?tag=oid02-21

5. Droid55

Droid55 Guest

Jag har alltid velat få pengarna tillbaka. Så jag kanske är fel person att fråga. Vad är det du ska betala 4.6€ för?

6. Droid55

Droid55 Guest

@mul@mul Jag kan också tipsa dig om att kontakta säljaren direkt. De brukar inte vara ovilliga att skicka en ersättningsvara.

7. mul

mul Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    438
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Returfrakten. Trots jag egentligen vill ha ny. Ska göra det. Tack :) blir säkert bra. Inte första gången man köper något onödigt ‍♂️

8. Droid55

Droid55 Guest

Du borde inte betala returfrakten om det är fel på varan. Då måste du ha valt fel orsak. Kan inte minnas att jag har betalat returfrakt för en defekt vara.

Kontakta gärna säljaren först, ibland är de smidiga utan att man behöva gå igenom Amazons system. :)

bernard gillar detta.
  9. mul

mul Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    438
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Tackar :) får kolla igenom det ikväll i Guess :) hör av mig sen. Tack på förhand! :)