Diskussion: Amazon Fire TV

Diskussion i 'Spelkonsoler & spelströmningstjänster' startad av subwoofer, 10 aug 2014.

  1. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Nån som har en Fire tv stick gen. 2 och kan berätta hur stabilt wifi är på den? Fnular på att köra iptv i stugan och då får mobilen agera router.
     
  2. supercarl

    supercarl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick hem en fire stick 4k häromdagen. Mycket nöjd än då länge, känns som en stor uppgradering från min beelink gt-1 ultimate. Skönt som tusan att alla codecs funkar som de ska.

    Kör tivimate utan problem och AFR funkar problemfritt (funkade inte på min gamla box)

    Plex kör allt jag matat den hittills med direct play utan transcode.

    Svtplay funkar med Android TV versionen och likaså TV4 play.

    Hade läst en del om att Wifi skulle vara svajigt men det har jag inte märkt alls, kör 5ghz.
    Fire tv appen är kanon och funkar som fjärr och går även att använda som tangentbord.
    Bara positiva upplevelser än så länge
     
  3. stanger

    stanger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2014
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    902

    MINA ENHETER

    Kör Amazon Fire Stick 4k i sovrummet till IPTV. Stör mig dock på att strömsladden man får till är så kort. Någon som vet någon man kan använda, 4-5 meter.

    Efter googlande så läser man en del som köpt längre sladdar som ej fungerar sen. Ska vara helt ärlig med att säga att jag inte vet vad som krävs av sladden för att allt ska fungera.
     
  4. str2der

    str2der Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon av er som fått Cmore att funka på Fire TV Stick 4K? Hur gör man i så fall?