Diskussion: Amazon Luna [Spelströmning]

Diskussion i 'Spelkonsoler & spelströmningstjänster' startad av Swedroid, 24 sept 2020.

1. patts

patts Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    681
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Testat lite under helgen. Verkar flyta på ungefär som Stadia gjorde (testade på telefonen). Ska se ifall jag kan installera Luna apk'n på min Google TV Streamer 4k.

Aktiverade Luna+, men avaktiverade det lika fort. Ingen större poäng då jag redan har prime och då kan spela de spel man redan äger via ubisoft och gog.

Frågan är om det är värt att köpa en Luna kontroll, då den skall likt Stadia kopplas upp via Wifi och då förbättra latensen.

Bakken och kirkx10 gillar detta.
  2. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 543
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Nu har jag provat Luna jag med. Sideloadade appen till Nvidia Shielden nedladdad från APK mirror. Man får välja den som är för Fire TV / Android TV. Har 8bitdo handkontroll kopplad till min Shield. Bra att veta är att kommer det en ny version så verkar inte den gamla fungera utan säger "you need to update the app" och så får man invänta att nästa version dyker upp på APK Mirror vilket kan ta lite tid.

Det fungerade bra, körde ett par timmar Death Stranding och trots 1080p så tycker jag bilden var bra. Liiiite hackade här och där, kanske lite tungt för backend servrarna i vissa grafikkrävande situationer men det var inte ofta. Fördröjningarna var knappt märkbara med handkontroll och skulle säga att det är rätt likt Stadia i hur väl det fungerade. Lite synd att det inte går att köra i 4k bara.

Spelutbudet är ju lite random, jag har 22 st spel på GOG.com men långt från alla gick att köra på Luna. Vet inte om det finns någon lista på vilka spel som stöds? Har googlat lite men hittar ingen komplett lista utan mer listor av typen "nu funkar dessa spel" och har med de senaste spelen som är tillagda.

Detta var nog den bästa listan jag hittade
    GOG.COM

Edit: Och nu har jag provat spela lite på jobbet med tangentbord och mus fungerar faktiskt bra här med måste jag säga. Verkar inte vara riktigt samma kvalitet vet inte om den kör lägre på dekstop med webbläsare? Sen är ju upplösningen låst till 16:9 så det blir svarta områden vänster och höger på skärmen då det är en ultrawide men det funkar :)

Last edited: 15 jul 2025
    kirkx10 och bernard gillar detta.