Jag tycker inte heller att rean var dålig.
De som klagar över att priserna inte var låga nog verkar inte vara medvetna om de mycket låga marginalerna inom konsumentelektronik, och framförallt, datortillbehör. Jag undrar om dessa personer som gärna verkar vilja sko sig så mycket som möjligt på andra själva hade kunnat tänka sig att sälja något med förlust...?
Det som var dåligt var att det var lika rörigt och svårthittat som vanligt på Amazon, men det måste vara medvetet från deras sida? Det borde ju ha ändrat detta för längesedan annars?
Själv köpte jag ganska blandade saker, men blev mest nöjd över mitt köp av en Samsung 980 Pro 2 TB för 2 205 kr (den ligger redan och väntar hos ombudet) som var rejält mycket billigare än hos alla andra. Det är mer än 20 procent lägre pris än Amazons ordinarie pris och närmare 30 procent lägre pris än hos seriösa svenska ÅF. Nu ska jag köra två sådana diskar som systemdiskar i RAID 1 i min nya dator.
Var sugen på att köpa den röda Arena-ryggsäcken, men den kändes specialanpassad för simmare och saknade dessutom bröstband. Jag tvekade lite för länge och missade den. När jag var inne och tittade ”alldeles innan stängning” hittade jag i stället en annan 40-liters Arena-ryggsäck för dryga hundringen. Den kändes mer träningsinriktad i största allmänhet, hade bröstband och ett separat, ventilerat skofack längst ned. Det blev en sådan i stället (man fick bara köpa en):
https://www.amazon.se/gp/product/B07T6JPVHD/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&th=1&psc=1
Vilken extern 1 TB-SSD var det som dök upp? Den missade jag tyvärr...
Last edited: Jul 14, 2022