Imorgon har "Wheel of Time" premiär på Prime: https://www.imdb.com/title/tt7462410/
Bygger på böckerna med samma titel. Jag såg lite av trailern på Prime och tyckte det såg lite halvtaskigt ut sett till produktionsvärdet, men det behöver ju inte utesluta att det är sevärt. Är också något med filtret och den color grading de använder som får det att kännas lite mer "xena warrior princess" snarare än "GoT" vid en första anblick.
Tippar att de filmat väldigt mycket bakom green screen/inomhus, då tenderar det att ge den känslan. Blir mer "nitty & gritty" när det filmas utanför en studio, vilket höjer realismen flera snäpp. Finns förstås undantag där man gör detta framgångsrikt, som tex Mandalorian, men det är mycket sällsynt.
Budgeten för wheel of time verkar vara 10 miljoner USD per avsnitt, vilket är samma som för GoT, så jag vet inte riktigt vad de gör av pengarna. Det borde se vassare ut än vad trailern ger intryck av, men svårt att säga så mycket utan att ha sett ett avsnitt.
Bl.a. Witcher led i viss utsträckning av samma problem, men det hoppas jag de rättar till i S02
Last edited: Nov 18, 2021