American Express Blue Cashback

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av Nudeln, 19 dec 2020.

1. pvee

pvee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126
    Det verkar som de slopat invite på det nu. Vi får "felanmäla" det till Amex

Jag provade o klicka på min länk här nedan o flera andra Blue är borta!

bernard gillar detta.
  2. monavis

monavis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    134

MINA ENHETER

Tack, jag hoppas att de ska fixa det snabbt.

Tänkte att prova Blue Cashback och se hur det går med Amex. Jag har Preem som backup.

Annars blir det bara ett Everyday kort. Mindre cashback än Blue men de verkar ha bättre försäkringar, avgifter (valutapåslag etc), och funkar överallt.

Last edited: 23 jul 2021
    bernard gillar detta.
  3. Ender

Ender Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Jag fixade mig ett Amex Gold idag för att få lite bonus på mina köp men eftersom Amex inte funkar överallt undrar jag vilket backup kort ni skulle rekommendera?
    Jag har tidigare haft SAS Mastercard men jag kom aldrig upp i dom belopp som krävdes för att få vouchers så nu är jag hellre ute efter ren cashback.

Komplett verkar populärt hos många men dom verkar inte köra med efaktura så då är det inte intressant.

Det enda krav jag har:
    • Ska funka med Apple Pay
    • Faktura ska komma som Efaktura eller Kivra
    Är Re:member kortet nåt att ha tro?

4. ganmo

ganmo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    903
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    gamla Remember där man fick 1% på all köp var väl bra, men det kort som de har kvar idag ger cashback bara om du handlar från vissa e-shop. Tänk dig Refunder, Cashbacker m.fl. fast det är via kort.

Ender gillar detta.
  5. Ender

Ender Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Skulle det vara värt att skaffa sig ett SAS MC som backup kort även om man inte kombinerar det med SAS Amex?
    Tänker att EB samlandet tar 100ggr längre men kanske är bättre än att kombinera Amex med ett debit kort? Eller finns det andra kort som är bättre alternativ?

Komplett kortet hade jag gärna haft men hatar att få fakturor via mail eller post, efaktura är så smidigt :)

6. fraxion

fraxion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    811

MINA ENHETER

Preem eller Shells Mastercard ger 0,5 % i cashback, e-faktura. Dock inte Apple Pay, men det går ju att lösa via Curve.

Eller så kör du Rocker via inbjudningslänk och då få 0,5 % i cashback. Det är dock inte ett kreditkort utan ett debit-kort. Däremot fungerar Apple Pay direkt med Rocker.

7. ganmo

ganmo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    903
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har ingen erfarenhet av att samla europoint så har inget att säga om det. Jag använder främst Shell Mastercard som kreditkort som ger cashback. Annars har jag mitt väldig nishade kryptokort ;)

Men eftersom du samlar europoints så tycker jag nog att du ska skaffa SAS MC om du tycker det är värt mot det årsavgiften de tar.