En sak till. Jag har precis upptäckt att direktmeddelanden inom Instagram levereras med kraftig fördröjning (aviseringen, alltså). Jag misstänker att detta har med Android 12 att göra. Någon annan som råkat ut för liknande? (Jag ber om ursäkt om det nämnts tidigare i tråden, men jag orkade inte leta igenom 20 sidor.)
Ursäkta att jag spammar med fler frågor, men nu märkte jag också att vädret försvunnit från min "Lock Screen". Någon annan som upplevt detta och som kanske vet hur man får tillbaka det. Inte hela världen, men det såg lite trevligt ut att ha det vid klockan när telefonen var låst. Just nu syns bara klockan och dagens dag och datum.
Nej, inte generellt i alla fall. Vilken app skulle detta vara i så fall, om det är så att trots allt ändå har med plats att göra. Googlar jag lite verkar det vara fler som råkat ut för detta och de säger att vid en omstart kommer det tillbaka för att sedan försvinna senare. Jag gjorde precis en omstart och då kom det tillbaka. Får väl se hur länge det stannar.
Ars Technica har publicerat en matig recension av Android 12. De är mestadels positiva. Android 12: The Ars Technica Review
Ett problem med Nova Launcher och Android 12 är att höger-"knappen" för "recent apps" slutar att fungera med ojämna mellanrum.
En annan bugg jag hittat med Android 12 (vet inte om det kan ha med Nova att göra) är att jag då och då kastas ut från chattar (WhatsApp / Viber) till låsskärmen.
Det hjälper f.ö. inte. I alla fall inte med Nova. Varken knappen eller gest fungerade vid det senaste tillfället som "senaste appar" slutade att fungera.
OK. Bra (att jag inte är ensam ). Google är svåra att kontakta. Var ska man rapportera buggar, eller ska man bara räkna med att de kommer på allt själva? Använder du förresten Nova, du med? Tror du isf att det har med den att göra eller med något annat?
Här kan du rapportera; Reporting Bugs | Android Open Source Project Kör du förresten Nova Prime? Jag kör den och alltid senaste betan.