Om man rensar Systemappen bluetooth på cach så startar telefonen bara om hela tiden i beta 2 Android har skadas kommer till Android Recovery mod till och med
Asså, jag vet inte hur dom tänkte med notifikations-shaden när man inte har några notifikationer för tillfället. En stor jäkla vit ful blaffa som tar upp hela skärmen.... Ser inte riktigt lika illa ut i dark mode iaf.
Borde vara att Wifi-samtal är aktiverat. Edit: Ser nu att min ikon ser annorlunda ut. Den där ikonen bör då innebära att Wifi-samtal inte är aktiverat.
Någon annan som har problem med att proximity-sensorn fungerar dåligt? (Både med förra betan och nu efter uppdateringen) Har stora problem med att skärmen är är kvar i aktivt läge vid telefonsamtal eller när man, till exempel, stoppar telefonen i fickan. Då främst att skärmens touchfunktioner fortfarande är på så att samtal plötsligt kan läggas på, sätts på mute, eller liknande. (Har testat själva sensorn via någon sorts test-app och kan se att proximity-sensorn slår om när något finns runt 5cm från skärmen) //j
Vi testar nya tema-motorn i Android 12 - Swedroid Här är lite exempel från temamotorn i beta 2. Riktigt kul med lite mer egen prägel på UI:t!
Märkte det med idag (igår) och trodde först det var jag som gjorde nåt fel... Ganska irriterande att det inte funkar.
För mig är det iaf så här: Det står på skärmen: "Hålls olåst med Smart Lock", men hur jag än försöker swipe:a så kommer jag inte förbi låsskärmen och in i telefonen. Kommer liksom inte ens till keypade:en för att kunna slå in koden, utan måste ta fingeravtrycksläsaren. Och så kan jag inte swipe:a bort notifikationer från låsskärmen heller.
Ja, när telefonen är olåst ska man kunna svepa uppåt för att komma in i telefonen. Hur mycket man än drar uppåt så går den tillbaka till låskärmen igen. Men är ju så van vid fingeravtrycksläsaren att det inte är ett jätteproblem även om det är buggigt.