Android 2.1 för X10 Mini

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Leogbg, 21 jun 2010.

  1. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det blev officiellt för några dagar sedan att AT&T släpper Xperia X10 i USA och Engagdet bekräftade igår att den kommer lanseras med 1.6, så det här "ryktet" stämmer inte.

    Som jag skrev i föregående post så säger en representant för SE i senaste "Mobil" att det är fjärde kvartalet som gäller på frågan om när 2.1 kommer till Xperia!
     
  2. BennyBlack

    BennyBlack Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Varför ska det ta så förbannat lång tid när Sony Ericsson (och även Nokia oftast) ska göra någonting? Frågan är, kommer vi ens få se 2.2 (Froyo) eller 3.0 (Gingerbread) i våra X10or tro?
     
  3. matte70

    matte70 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också fått besked direkt från SE att det är sent Q3 eller tidigt Q4 som gäller för uppdateringen
     
  4. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min nöjdhet beror helt på vad uppdateringen innebär. Om det är i allt väsentligt samma telefon utan några större förbättringar förutom ett snyggare-men-lika-värdelöst-Timescape, så blir detta min sista Android från SE! Det finns MASSOR av saker som borde förbättras och det här är SEs chans att göra det.
     
  5. Istvan

    Istvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Gissningsvis beror det på vilka resurser man väljer att lägga ner på saken i fråga - i detta fall testa och verifiera uppgradering från 1.6 till 2.x.

    En del företag prioriterar detta, andra inte.
    Samt att vissa har avtal så att de kan få tillgång till saker och ting tidigare/får släppa det tidigare.
    Rörande ämnet kan det ju vara intressant att höra av SE varför de dröjt med uppdateringen.
     
  6. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om man läser deras bloggar verkar det som att de är helt främmande för Android. Man får lite känslan av att de reagerar ungefär såhär hela tiden: "Ååååh, kan man göra DET också med Android, ahaaa....."

    Det är ungefär som Timescape, jämför man med en gammal Walkman-mobil är det säkert superhäftigt, men jämför du med de andra smartphones är det ju en flera år gammal lösning. Ladda hemsidan för Facebook eller Twitter för att besvara en tweet eller ett meddelande? Visst, en superbra lösning - om telefonen inte haft appar för det som är ljusår bättre!!
     
  7. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Ultimata hade varåt om man fick det tema som man ställt in i gmails webläsare :)
     
  8. Istvan

    Istvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ska man dra någon slutsats av det du skriver, så är SE i starkt behov av kunniga Android-programmerare samt idésprutare/pådrivare.
     
    Last edited: 10 aug 2010
  9. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ingen negativ åsikt om SE vad gäller feature phones, men det förefaller som en genomgående röd tråd att de fortfarande tänker i samma banor även när de gör smartphones. Det, i kombination med att de inte har nog stor erfarenhet och kompetens av Android ännu, gör att de använder sub-optimala lösningar hela tiden.
     
  10. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Faktum är att hela Android känns ibland suboptimal när man 2010 sitter och diskuterar fundamentala saker som BT stöd och voice dailing som kanske funnits i minst ett decennium eller varför betalappar inte går att köpa från Sverige utan hack. Saker och ting blir ju bättre, men det går långsamt.
     
  11. micjoh

    micjoh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det jag är mest rädd för är att de överger oss och går vidare.
    Jag hade en sony mp3 spelare innan och det var en mycket bra spelare men vad hände? Sony övergav den och satsade bara på nyare produkter. Det gjorde att den blev omodern/obsolete nästan direkt jag hade fått den. Låt oss hoppas att SE inte kör samma race...

    Sent from my E10i using Tapatalk
     
  12. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft SonyEricsson ända sedan slutet på 90-talet, på den tiden som det hette "Ericsson", antennen satt på utsidan och skärmarna var gröna. Jag fick nog och skaffade en iPhone 2009. 2010 blev det Android och efter ett par trevliga HTC lurar tänkte jag prova på SE igen. Ytligt sett är jag väldigt nöjd, men huruvida det blir fler SE produkter beror på servicen.

    Ingen större skillnad mot att käka på en restaurang; det räcker inte med att maten är god, jag vill bli ha bra service för helhetsupplevelsen. Om SE inte höjer ribban under detta året så får det nog vara nog för min del.