Android 2.1 med Telia & Spica i5700

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av OskarJ, 5 apr 2010.

  1. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Verkar ju lite mellan raderna som att våran 2.1-uppdatering kommer va samma som alla andra låsta märken.. att dom kör någon gemensam alltså :)

    EDIT: Låt oss hoppas att det INTE blir någon "hero" av det här..
     
  2. minork

    minork Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gillar inte texten som nu finns på samsungs sida när man kör "uppdateringsguiden"... Från sidan "Galaxy Spica finns nu med senaste versionen av Android 2.1, ett nytt användargränssnitt och ett flertal förbättrade funktioner. Vissa varianter av Galaxy Spica går att uppgradera direkt. För andra versioner är uppgraderingen tillgänglig senast i mitten av maj.
    Är du osäker på vilken version just din Galaxy Spica har, kontakta Samsungs kundtjänst på 0771 – SAMSUNG."
     
  3. olsson

    olsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vad hände med Hero:n då? :O
     
  4. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    HTC fortsätter att skjuta upp releasen hela tiden. Det var sagt slutet av april väldigt länge, men nu är det uppskjutet till juni.
     
  5. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Dessutom släpptes första 2.1 för Hero i december redan :) Men den var inte officiell om jag kommer ihåg rätt.. länge får dom vänta iaf. Jag tror hatt deras egna Twitter sa mitten på Mars första gången, sen har den bara flyttats framåt 5-6 gånger, just nu talas det om 16:e Juni och då för icke låsta telefoner :D
     
  6. ToBe

    ToBe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Att det ska ta flera veckor för Telia att få ut sin brandade ROM låter skumt.
    Oavsett vad den sk "teknikern" sa så bör det inte skilja mer än APN, ödlan och spotify-länken och det ska INTE ta flera veckor. Sen att datumet flyttar fram sig en vecka i taget är illavarslande. Om det inte kommer i veckan som kommer så tar jag till ODIN.
     
  7. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Tja, fast om du tänker efter så ska låsningen av telefonen in också, och det måste väl också testas så att det funkar, speciellt om det nu är så att flera olika låta märken samsas om samma version.

    Men visst, jag håller med om att det är svagt, det borde ha planerats så att det ar klart när det släpptes för allmänheten.
     
  8. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja de borde inte släppa 2.1 alls innan dom hade alla nödvändiga versioner redo. Detta skapar mest irritation och frågetecken!
     
  9. pierre.c

    pierre.c Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    håller med! fan vad det är skönt att gnälla lite.:P men det är skumt att dem inte släpper till alla samtidigt som tidigare nämnt.

    Det jag längtar efter med 2.1 är att kunna köra de home replacements som verkar BRA (Home++ & Helix), och att text-inmatningen inte ska sega.

    Vad längtar ni mest efter?
     
  10. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sist de släppte 2.1 så var det en lördag, säkert för att många inte skall ringa supporten när de får problem utan lösa de själva innan supporten öppnar igen. Så hoppas de släpper det idag. Läste att någon hade pratat med supporten och att de hade sagt att de skulle komma idag. Ja jag vill också prova Helix och snabbare sms m.m. och hoppas att mina problem med Nimbuzz försvinner.
     
  11. Kaffeperkulator

    Kaffeperkulator Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2009
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min spica la av igår, vill inte köra ljud ur någon av högtalarna, bara genom headset. Förutom när man startar telefonen, då kör den ödlan och de där äckliga ljudet, så högtalaren lever iallafall. Verkar som den inte fattar att man pluggar ur headsetet..
    Lämnade in luren på felia idag som skickade iväg den till anovo, förhoppningsvis har luren 2.1 när den kommer tillbaka *håller tummarna*
     
  12. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Testade att uppdatera nu men det finns inget ute än iaf, ni som testat skriv gärna det här så slipper man testa hela tiden :)
     
  13. spica

    spica Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inget 2.1 nu heller :cry:
     
  14. nico

    nico Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilken låsning är de du tänker på nu? Operatörslås har inget med vilken ROM som används att göra.
     
  15. olsson

    olsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    fortfarande inget :(

    ca 09:00: fortfarande inget. kommer nog inte i helgen
     
    Last edited: 25 apr 2010
  16. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Testade nu 13:35. Ingen update nu heller :(
     
  17. Nolangi

    Nolangi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fy f-n va less jag är på denna väntan...mest uppretad blir man på alla tomma löften från Samsung.Blir nog till att roota snart.
     
  18. olsson

    olsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Precis. Varför fortsätter dom chansa när dom haft fel så många gånger innan? Dom känns lite oprofessionella.
     
    Last edited: 25 apr 2010
  19. polxlt

    polxlt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Måste man ta bort simkortet när man installerar till 2,1 vad är det mer man ska tänka på?
     
  20. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    finns massor av trådar med tips.. men det räcker allt som oftast med att ta en backup på dina apps med tex app manager, spara sms med smsbackup och sen göra en återställning av telefonen, många säger också att det kan va bra att avaktivera SD-kortet i telefonens inställningar.