Android 2.1 släppt i sverige - Spica i5700

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av robben, 4 apr 2010.

1. NinaS

NinaS Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är samma namn som innan uppdateringen till 2.1, dvs ett namn i ett ord - inga mellanslag eller andra konstigheter.

Jo jag sökte på det här problemet och fick upp att ett dolt SSID kunde skapa problem, vi har alltid haft det dolt men ska testa att ändra på det imorgon.

Det är en sån tydlig försämring efter uppdateringen bara så jag tycker att det måste bero på den... Som sagt så var det aldrig några problem före uppdateringen.

2. Tocator

Tocator Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag försökte uppdatera min Spica till 2.1 genom NPS 1.4. Allt gick bra, den hittade telefonen, sedan kom det här upp "Det går inte att ansluta till servern. Uppgraderingen kan inte fortsätta."

Programmet kan inte ansluta till servern, så jag kan inte ladda hem uppdateringen? Hur gör jag? Snälla, hjälp!

3. lungre

lungre Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kommer inte heller åt servern i kväll, den verkar vara nere.

4. pjb

pjb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Var igår och lämnade in Spican för uppdatering, dvs garantireparation, av Touchwiz 3.0 och Android 2.1.
    Hoppas de klarar det bättre än jag!

5. Snyltarn

Snyltarn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lyckades att uppdatera till 2.1 på första försöket. :)
    Följde denna instruktion till punkt och pricka. Även det längst ned på inlägget.
    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=116630&postcount=308

Är ganska nöjd med 2.1 men en sak har slutat att fungera.
    Jag kan EJ ta emot MMS men det går bra att sända. Har kollat APN inställningarna för TELIA och dom stämmer.
    Några tips på vart jag söker ev. andra inställningar.?

6. kazoom

kazoom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ansluta till server

Jag hade stora problem att ansluta till servern också, gjorde säkert 10 försök utspritt över 6 timmar på tidig kväll.
    Sen vid 24-01 tiden funkade det för mig och har nu 2.1 :)

Men nu har jag ett annat problem, den vägrar ladda ner apps från Market.
    Då ska man försöka avsätta tid åt att få till det här då! Alltid något va? :P

Edit:
    Jag hittade en lösning till Market problemet för mig, av någon anledning hjälper det att logga in på Google Talk innan man startar nerladdningen från Market.
    Såg även att folk haft problem att använda wifi-uppkoppling med Market: tips var att trycka på "Installera" och sedan slå av och direkt på wifi anslutningen igen, då bör nerladdningen starta direkt!

Last edited: 5 maj 2010
  7. n3rox

n3rox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Är det någon som har fått VPN med PPTP att fungera? Har försökt flera gånger men det funkar inte.

8. pjb

pjb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Uppdaterad o olåst!!!

Var och hämtade Spican jag köpte för en vecka sedan på Phone House hos Mobilbyrån där jag lämnade in den i förrgår för uppdatering till Touchwiz 3.0 och Android 2.1. Eftersom jag liksom många andra här inte kunde göra det själv med NPS.
    Så nu har den Android 2.1 update1 och ett lite annat gränssnitt.
    Ska leka med den i helgen och göra alla inställningar och lära mig mm.

Apropå olåst så skriver de "(telefon testad med olika simkort, alla fungerar)".
    Så det är som misstänkte den är olåst trots att det i Metro-annonsen står att "Alla kontantkortstelefoner är operatörslåsta".
    1999:- -hyfsat pris!

Förresten; Utfört arbete: Uppdatering SW 570EXXJCF_EXXJC1_EXEEJC4. Full reset.

Vad det nu kan betyda? Någon som vet?

Last edited: 5 maj 2010
  9. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Softwareuppdatering där basband är 'i570EXXJC1', och build number är 'i570EXXJCF'. EXEEJC4 är antagligen en lokalversion, vilket inkluderar utökat språkstöd, och APN-inställningar osv.

10. pjb

pjb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

OK tack

11. Jontelitokd

Jontelitokd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P

Har samma problem, men detta löste inte mitt iaf.. mer förslag? har också 2.1

Mvh

12. akius

akius Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Okej, efter MÅNGA försök fick jag äntligen in uppdateringen, tänkte dela med mig om hur det gick för mig. Jag har tidigare försökt med samtliga olika versioner av samsungs NPS-mjukvara, ingenting fungerade. Testade då att avinstallera alla drivrutiner till telefonen och tillhörande usb-lagringsenheter med USBDeview (nedan). Startade om datorn, installerade om 1.4-versionen och försökte installera igen. Då möts jag tre gånger om av att mjukvaran inte kan ladda hem binärerna då nätverksanslutning saknas (vilket det inte gjorde). På fjärde försöket fungerade det plötsligt att ansluta till servern och sedan gick uppdateringen också smidigt.

http://download.softpedia.com/dl/37.../100053487/software/system/info/usbdeview.zip

Just det, XP på macbook med dualboot.

Last edited: 9 maj 2010
  13. Ostkroken

Ostkroken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sån djävla tragisk skit som Samsung släpper ut, finns det ingen kvalitetskontroll eller yrkesstolthet innan man släpper iväg mjukvararor (läs NPS).
    En hel fakking tråd på just nu 17 sidor om problem med uppgradering säger väl allt.
    Har själv hållit på i 2kvällar och jag står fortfarande kvar på ruta ett.
    Är det inte det ena som går snett så är de det andra, ibland funkar det si.. ibland så.
    Ibland är det ett helt dagsverke att öht få kontakt mellan telefonen och NPS

Håller själv på med IT och kommunikation dagarna i ända på jobbet så jag är väl inte helt tappad bakom en vagn när det gäller teknik.

Jag gillar Android men för min del har jag väääldigt svårt att tro att min nästa telefon blir en Samsung, kan heller inte tänka mig att rekomenndera det till någon kompis heller.

Testat alla jävla varianter på NPS samt alla jävla varianter på Windows...
    SPRÄNG DRETEN I LUFTEN

14. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hi hi ho. Håller med hade samma j...a problem men jag lyckades till slut. Prova att fabriksåterställa telefonen innan du börjar med uppdateringen...

15. Jontatas

Jontatas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

NPS/Kies

Förstår inte varför alla envisas med Samsungs skräp när det finns Odin som fungerar klockrent utan problem.
    Skulle kastat luren i väggen om jag kört NPS.

/J

16. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

ODIN förbrukar din garanti. NPS gör det inte.

17. exionen

exionen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Funderar på följa guiden och använda odin istället... Börjar bli trött på sitta och plocka ur simkortet för att bli besviken att antingen få att servern är nere eller att min mobil inte behöver uppdateras :D

Frågan är, som jag funderar lite på.
    Jag/vi som har unbranded spica sen köp, kan inte jag/vi med säkerhet köra odin-flashat? Vi har ju ingen direkt mjukvara från respektive operatör som skall in :D

det är ju iofs det här med garantin...

18. Ostkroken

Ostkroken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jooo.... men grejjen som irriterar mig något alldeles oerhört är ju att jag har en Samsung telefon och jag använder Samsungs egna mjukvaror och det är en sådan skit så att det bara inte går att beskriva.

Man ska inte behöva använda 3:e partsmjukvaror för att det öht ska fungera, 3:e partsprogram ska man ta till för att få ett mervärde eller lite lull lull.

19. exionen

exionen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Håller med till fullo.
    Förstår inte heller hur kundtjänsten kan sitta och försvara det värdelösa programmet och påstå att det är fel på nallarna som inte lyckas uppdatera?! :D
    Skulle kunna sätta pengar på att serviceverkstan själva sitter med ODIN när dom uppdaterar dom:D

Jag har gjort uppdateringen nu, med ODIN. Gick på ca 5 min. La in JCF, men funderar på om jag skulle lagt in JD4 istället... eller åtminstonde JD1 :D

20. Jontatas

Jontatas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Och hur ska de veta om du använder Odin eller NPS?
    Tvivlar på att NPS skulle lägga till någon extra identifiering som sedan någon support skulle hitta.. :)
    Kan tänka mig att supporten skulle fundera om du lämnar in en brickad lur, men annars har jag svårt att tro att de skulle reagera ens om det stod 'Leshak was here' vid boot.

/J