Android 2.2 "froyo" till legend?

Diskussion i 'Legend' startad av Antonioz, 23 maj 2010.

1. Krill_NZ

Krill_NZ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem med min legend och har 3. Verkar vara som tfn inte kan bestämma sig om den skall byta till HSDPA och blir hängande på grund av detta. Något som också är lite störande är att har jag spotify igång och försöker surfa eller spela spel så laggar ljudet. Vet inte om 2.2 kommer att lösa detta men man kan ju alltid hoppas :P

2. Deathgasm

Deathgasm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det måste vara Tele 2 det är fel på. Aldrig stött på detta med min Legend och jag kör med Halehop.

On topic
    Tycker själv att 2.2 borde komma till Legend. Bara den senaste veckan jag har haft min telefon har 2 system uppdateringar kommit. Säkert några förberedelser inför 2.2.

3. TheBasterd

TheBasterd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har också samma problem, och använder Telenor. Så nog är det telefonen alltid som strular. Dock inget jätteproblem. Hoppas det löser sig med en uppdatering framåt...

4. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det problemet har jag haft någon gång också, senast igår, men jag brukar fråga vänner och kollegor när det uppstår och som regel har de också haft problem på platsen oavsett om de kör Windows Mobile eller iPhone!

5. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ojoj var länge sedan jag läste något som är så fel. Du missade förmodligen techtalksen om JIT på google IO 2010. Ta en sväng på youtube så ändrar du dig nog sedan :)

6. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du bara haft din Legend i en vecka så är det förmodligen de gamla uppdateringarna (om man nu kan säga "gammalt" om en telefon som funnits i ett par månader bara) som alltså inte är förberedande för Android. HTC har inte nämnt något om 2.2 till Legend, alls!

7. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Froyo fungerar till legend, det enda som behövs är drivrutiner till komponenterna (tex panelen osv), själva operativet kräver inte värst mycke jobb att få igång (typ, inget alls stort sett).

Sen beror det ju lite på hur HTC gjort sense, är det samma sense (samma filer osv) på Desire som på legend och dom övriga nya lurarna (wildfire osv) så kan det kanske räcka med att konvertera en "version" av sense, så kan man föra över det till resterande telefoner - men om dom måste göra upplösningsberoende sense-versioner så kan det bli mer strul.

8. Antonioz

Antonioz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad tror ni då? Får vi 2.2 till legend eller ej?

Jag tycker det känns väldigt skumt att de inte nämnt en ny telefon som Legend. Jag hade kunnat förstå om man inte orkar lägga ner tid på de billigare varianterna men prisskillnaden mellan Desire och Legend är bara några hundralappar...

Jag hoppas innerligt att vi får 2.2.

9. Snowbear

Snowbear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När en uppdatering kommer till en android, hur funkar det ?
    Jag har fått små uppdateringar som har laddats hem och installerats men när en så pass "stor" uppdatering kommer från 2.1 till 2.2 behöver man ladda hem det via datorn och installera den så eller kommer den komma per automatik till telefonen som de andra uppdateringarna ?.

Behöver inte telefonen omformateras och sånt eller kan man ha kvar alla program osv när man byter android version ?

10. barQuest

barQuest Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

11. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Diskussionen om hur enkelt det är eller inte har väl varit uppe hundra gånger vid det här laget och oaktat konspirationsteorierna, men vad vi users tycker om den saken spelar ju egentligen ingen roll. Det är HTC som prioriterar och hur de prioriterar har vi ingen information om. Vad gäller Hero och A2.1 så finns det goda affärsmässiga skäl att dryga ut på processen; vad gäller Legend och A2.2 finns det inte så många trovärdiga skäl.

Således är jag övertygad om att Legend får A2.2, allt annat vore att skada produkten och korta ner dess livscykel väsentligt. Vad gäller det senaste tipset så verkar översättningen korrekt, däremot har man inte angett någon källa eller citerat något offentligt uttalande vilket inte känns så seriöst.

Vi får väl se helt enkelt, jag klarar mig gott och väl utan, men gratis är gott... :)

12. Miller01

Miller01 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ringde precis HTC:s svenska support. Killen ja fick snacka med verkade inte riktigt ha alla hästar hemma. Men enligt "hans databas" så ska Legend få Android 2.2. Han har bara inte fått någon information om när det ska släppas.

Om man vill tro på det är det upp till var och en... Men ringer man ett företags support och ber om information, lär dom väl inte sitta och ljuga? (kan dock inte bevisa motsatsen)
    Testa ringa ni också... bara för å se om det är fler tele-personer som bekräftar samma sak.

13. hedztrem

hedztrem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag har också det problemet... jävligt störande :S har Telia vänner.

Last edited: 6 aug 2010
  14. Nautique

Nautique Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Longpress på avstängningsknappen > avaktivera mobilt nätverk, vänta en sekund eller två > aktivera mobilt nätverk.

Det tvingar telefonen att söka om, och i tio fall av tio hittar den nätverk, så du kan surfa direkt.

15. balroggen

balroggen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Samsung S4
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Tab 3
    ROM:
    Orginal
    Väntar...

16. Kotd424

Kotd424 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag mailade HTC och de sa att det finns ingen information för tillfället
    ang. om 2.2 kommer att släppas till Legend. Jag kommer bli riktigt förbannad
    på HTC om inte 2.2 kommer till Legend!

17. Miller01

Miller01 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du är definitivt inte ensam! men dom släppte ju 2.1 till hero, så 2.2 till Legend lär ju inte vara så mycket svårare!

Snubben jag snackade med i telefon sa att det ska komma... konstigt att dom inte har någon koll :ehm:

18. Kotd424

Kotd424 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det konstiga är ju att den snubben du pratade med sa
    att den skulle komma och han jag mailade hade ingen
    info... o_O Vad är det här för trams?

19. Chopin

Chopin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De baserar väl sina svar på spekulationer...

20. kimme1907

kimme1907 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kommer inte Froyo 2.2 snart då blir jag galen..