Android 2.2 till Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av theswede78, 12 maj 2010.

1. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Om du söker i forumet ser du ett svar på ett mail från HTC där de skriver att garantin upphör.

2. Sebbe

Sebbe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Watch: Samsung Gear S3 Classic
    Telefon 3:
    Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Tab S6
    Vänta lite här nu, Menar ni att de inte går att uppdatera OS'et?
    Det trodde jag var en självklarhet :O

3. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Men man kan väl bara fabriksåterställa den till orginal, då kan ju inte dom se vad man gjort?

4. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag tror HTC hellre lägger utvecklingspengar på nästkommande mobiler och använder nya funktioner i 2.2 som försäljningsargument. SE har ju till skillnad från HTC officiellt sagt att de kommer uppdatera X10, sen att det är till version 2.1 ett år för sent är en annan femma :)
    Märkligt hur HTC ressonerar dock, skulle aldrig köpa HTC igen om jag var Hero-kund.

Last edited: 13 maj 2010
  5. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    I second that, som de säger ;) De som gnäller på HTC nu har aldrig haft med SE att göra. Själv har jag haft fyra dumma SE-lurar och tre av dem behövde väl i ärlighetens namn aldrig någon uppdatering, men min sista (och det blir det...) W910 hade ju ett flertal buggar som nog hade mått bra av att åtgärdas - bl a en jävligt irriterande omboots-bugg i alla möjliga och omöjliga situationer, men inte då. Det kom ju en ny telefon istället. Där är det fixat, liksom... :(

Så jag är ärligt talat jäkligt skeptisk att X10-ägarna får sin 2.2 i vinter eller ens kanske några uppdateringar öht. Det vill jag se först...

I ljuset av sånt är detta konstanta HTC-gnäll ett I-landsproblem... SE är ett U-lands...

6. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Sony Ericsson uppdaterade i princip bara de lurar som sålde bra.

7. Mattan

Mattan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att flasha om en apparat innebär alltid en risk att något går fel, för en som inte är van vid förloppet, så ökar risken till fel markant. Detta är också anledningen till varför tillverkare själva vill utföra uppdateringarna mot betalning. Om en olycka sker med felaktig bränning kan apparaten bli helt obrukbar och enda sättet att då rädda den kan vara att byta ut dyra komponenter. I detta fall med telefoner skulle jag tro att det är dyrare än att köpa ny. Så att garantin ryker om man lämnar in en telefon som misslyckats med en bränning är inte konstigt, dock kan det vara svårt att bevisa i många lägen. En fabriksåteställning funkar förstås bara om telefonens vitala delar kan startas efter en uppdatering, men med en misslyckad bränning så är telefonen mer eller mindre helt död.

8. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 490

MINA ENHETER

Stämmer bra, rootning av Desire lämnar inga spår då inget permanent installeras.
    Så förlust av garanti är bara nys.
    Och är heller inte svårare än att lägga in en ny originalrom.

9. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Samma här!
    Jag har faktiskt blivit förvånad när jag läst i forumet här att många tycker att HTC är dåliga på att släppa uppdateringar, vad jämför man med då?

Jag äger ett flertal HTC telefoner flera av dem är Windows Mobile telefoner och jag har alltid blivit imponerad över hur tätt uppdateringar och fixar släpps.

HTC släppte senast en månad innan jag skaffade min HTC Desire en helt ny rom uppdatering med Windows Mobile 6.5 och nyare Sense för min HTC Touch Diamond 2. Det var drygt ett år efter att jag köpt den.

Så jag skulle nog vilja påstå att HTC sköter sig mycket bra i jämförelse med en hel del andra telefontillverkare.

10. JockeLi

JockeLi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns ju mycket som tyder på att HTC fixar 2.2 till desire snabbt. Kan dra några

1. Det minimala utrymmet för att installera appar på (logiskt om 2.2 med a2sd kommer)
    2. Dom har sagt att dom kommer gå ut med en uppdatering som gör det möjligt att spela divx och spela in i 720p :)2.2?)
    3. 2.2 verkar inte ha så stor inverkan på Sense UI

Kanske bara jag som är optimistisk men jag tror vi kommer få 2.2 till våra Desire relativt snabbt

11. RedMarathon

RedMarathon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kommer det ingen 2.2 till Desiren då kommer jag att roota telefonen det får gå som det vill, men behandlas man av HTC att dom struntar i en uppdatering på en sådan viktig sak så finns det inget att förlora.

Har aldrig tidigare rootat någon telefon och är motståndare till det, men ingen 2.2 = roota.

Trots dålig kunskap om hur det går till så finns säkert ett bra recept på det någonstans på nätet!:teeth:

12. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Alltså, jag tror att anledningen till att Herons 2.1 är så pass sen är de stora skillnaderna mellan 1.6 och 2.1. Om jag inte har helt fel så släpptes hero med 1.5 men fick ganska snabbt en update till 1.6. Det samma borde vara sant för Desire och förhoppningsvis legend.

Edit: Sen att alla ni som köpte en hero EFTER att htc släppte sin update så förstår jag att det ser ut som att HTC inte jobbar...

Edit 2: Om man kollar i menyerna på Desire så hittar man OTA-update... om dom inte planerade uppdateringar så känns detta som en onödig funktion.

13. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Om inte 2.2 kommer och HTC fixar dom flesta buggar som nämnts i klistrade tråden blir det nog att att köpa nya iPhone i sommar. HTC borde iaf komma ut med info om 2.2 kommer innan sommaren och då kan jag vänta och se vad uppdateringen innehåller.

Jag tycker Desiren har för många buggar. Att man bla. måste starta om telefonen ett par gånger i veckan ska inte behövas.
    Sen gillar jag att byta telefon ofta och jag saknar Air Video som fasiken.

14. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag saknar också AirVideo. Hoppas nån får tummen ur och fixar nåt som är lika bra till Android.

15. Hulle

Hulle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Det är betydligt större skillnader mellan 1.5 o 1.6 än mellan 1.6 o 2.1 versionsnumren till trots. Inte visuellt kanske men grunden.

Jag tror också att 2.2 kommer till desire men det dröjer nog till ett par månader efter att det lanserats. Annars får man som sagt roota så det är inget jätteproblem.