Android 2.3.7 Cyanogenmod för RK2818

Discussion in 'Övriga tablets' started by Alixw74, Nov 24, 2011.

1. s_o_n_y

s_o_n_y Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Gick in på Netlogic.se och tog hem den senaste dmtech updateringen och denna fungerar utmärkt. Men jag ser verkligen fram emot att få köra 2.3.7 så jag hoppas ni löser detta problem :) Säg till om jag kan bistå med tester :D

2. s_o_n_y

s_o_n_y Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu är det mycket frågor. Även när jag installerade 2.3.7 så började dom tre knapparna lysa grönt. dom brukar slockna efter 10sek men nu lyser dom konstant fast man sätter den i viloläge ? detta vart efter 2.3.7 upd och gick inte tillbaka med Android 2.1 ?!

vanligt fel ?

3. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Jag har LL och den funkar utmärkt, just sayin

4. Zerge

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Japp, min har exakt samma "fel". Verkar vara Twks rommar som förstör, för jag hade denna bugg för denna rommen fanns.

5. mantis79

mantis79 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

flasha tillbaka till twk 006d fick forceclose på appar o musikspelaren hitta ingen musik

Sent from my U8500 using Tapatalk

6. s_o_n_y

s_o_n_y Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

ok missa jag något där, eller fanns det en lösning på detta ?
    va skumt att din annars fungerar klockers medans min syncar ur på touchen ?

7. Zerge

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Flasha om din platta:)

8. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad menar du med "syncar ur på touchen"? Ett tips är att kalibrera skärmen med något spetsigt typ kulpenna och vara noggrann. Ett annat tips är att stänga av alla skärmanimeringar, köra en taskkiller då och då samt att använda fingernageln istället för fingertoppen när man använder resistiva skärmar.

Jag har kört denna release några dagar nu och jag tror den launchern slöar ner något. Kännssom om Zeamlaunchern var något rappare. Jag blir glad av att ni fortfarande försöker förbättra mjukvaran, säg till om jag kan hjälpa till på något sätt. Kommer nog att fortsätta köra på twk006d eller twk007beta (som i praktiken är final) tillsvidare.

9. s_o_n_y

s_o_n_y Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har flashat om den fem ggr och nu senast med originalversion fast med riktiga Market.

Då lyser den rött och slocknar när man trycker av den för att sedan tändas efter ca 2sek (knapparna alltså)

Men nu när ja skriver så ser jag att paddan vart hel svart :) verkar fungera sporadiskt.

EDIT: Såg nu att stängde jag av wlanet så slocknade även knapparna. Måste vara att den ligger och uppdatera eller är online hela tiden.

Last edited: Dec 4, 2011
  10. s_o_n_y

s_o_n_y Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag säger så här. Touchen har döda fält när man har installerat den. Finns ställen som den inte reagerar på eller att man trycker ca 2cm bredvid knappen. Har full koll hur resistiva skärmar fungerar och hur dom ska användas :)

11. Zerge

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
  12. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad händer om du lägger in twk006d? Om det är samma fel då är det sannolikt fel på din skärm.

13. Zerge

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Jag exakt samma platta som S O N Y. På min funkar rommen utmärkt så det är nog hans platta som är defekt:(

14. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Otroligt roligt att någon tog tag i detta, TACK! Har precis laddat ned din updatev6.img, som är senaste om jag förstod rätt när jag bläddrade igenom tråden. Skriver detta medans flashningen pågår :cool:

Ett tips skulle kunna vara att testa att basera den på twk006d istället. Jag "backportade" allt från twk-007beta(x) som funkade bra till twk-006d. Det är helt klart den bästa av de releaser jag plockade ihop, såvitt jag vet inga stabilitetsproblem alls (till skillnad från 007-beta4 eller vad jag var uppe i innan både jag och min utvecklingsmiljö kraschade tillfälligt o_O )

Återkommer med eventuella kommentarer när jag hunnit testa! :)

EDIT: Såg att det diskuterades möjlighet till flash-player-stöd. Jag forskade en del del i detta när jag höll på, och problemet är att flash-komponenten distribueras binary-only av Adobe, kompilerad för armv7. rk2818 är armv6, lite förenklat, så det går helt enkelt inte, tyvärr! Åtminstone inte Adobes variant. Teoretiskt skulle man kanske kunna få igång någon opensource-player för flash, om det finns.

EDIT2: Ok nu har jag testat. Det är inte alls illa, bättre än jag trodde det skulle vara "out of the box" så att säga. Inga force-closes, det jag provat funkar osv, och det är CM7 på LL-plattan, epic! :cool:

Det är några saker jag ser direkt att man skulle kunna göra för att få upp hastigheten en hel del (nu är den ungefär som orginal-firmware till LL/Kendo, om någon minns den...)

- Byt ut cramfs mot ext3 på /system. Cramfs är djävulens påfund och fullständigt dödar CPUn, varför envisas alla med att köra det? :P Gissar på 30-50% prestanda-förbättring enbart genom det. Fullt genomförbart och inte så märkvärdigt, antagligen bara att ta mina script från twk006d rakt av. Absolut prio1 om man vill fortsätta förbättra.

- Banta ned systemet / rensa ut appar. Här kan det finnas lite olika åsikter, vissa vill kanske ha en komplett CM7 "som den är", men allvarligt, hur användbart är det med alla widgets som käkar upp allt RAM? Det är ju det första man stänger av ändå ;) Jag slog ihjäl allt jag direkt såg inte behövde vara igång samt bytte launcher till Zeam i vanlig ordning, och det blev bättre, helt klart.

- Det finns ingen swap-partition aktiverad. Återigen finns det delade meningar om swapens vara eller icke vara på Android, men på dessa enheterna där det är väldigt ont om RAM tror jag det är av godo. Men visst, det finns nackdelar också.

Hursomhelt, verkligen roligt att testa, trodde faktiskt aldrig jag skulle få se 2.3.x fungera så bra på LL7CK100/Kendo M7, hatten av till dig och Fun_ som ligger bakom detta!

/Twk_

Last edited: Dec 5, 2011
  15. Zerge

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
  16. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp du har rätt, jag är lite ringrostig.. Men faktum kvarstår, ingen flashplayer :P

17. mantis79

mantis79 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Men kanske flash light? Det kunde man få igång på typ mobilen xperia x8 till o med huawei u8500 sa dom ingen flash men med romen cm7.1.0 android 2.3.7 blinka online ikonerna på sidan m.itsmy.com

Sent from my U8500 using Tapatalk

18. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanske, jag kan knappt något alls om flash light. Var det inte någon typ av hook i browsern som krävdes också? Hursomhelst är "all or nothing" mitt motto - antagligen är alla flash-grejer man möjligen skulle vara intresserad av att faktiskt använda inte kompatibla med flash light ;)

Men jag kan ha fel - testa! :)

19. Zerge

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Men RK2818 har inget stöd för flash. RK2818 har för dålig cpu

20. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Flash light är ett annat bibliotek, mig veterligen kräver den inte samma saker som Adobes "riktiga" version.