Android 2.3 - Desire Z

Diskussion i 'Desire Z' startad av M7ashish, 30 jun 2011.

  1. Åbacka

    Åbacka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har exakt samma problem, fast det tar ibland upp till 30 sekunder, vad göra?

    /Johan
     
    Last edited: 28 jul 2011
  2. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Om det bara var 1-2 sekunder ville jag vara nöjd!
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Verkar vara relativt många som fått problem efter uppdateringen? Om ni inte gjort det redan så testa det mest grundläggande av allt och gör en factory reset efter uppdateringen.
     
  4. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Tror det kan vara ett bra råd. Ang "många" är det väl som överallt annars. Det som funkar skriver man inte om :-)
    Sent from my V9 using Tapatalk
     
  5. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Nej tack. Jag har investerad för mycket tid i att lada ner program, installera, och konfigurera min telefon.
     
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Lite dumt att sitta och klaga och sen inte vara beredd på att försöka fixa det. Visst det kan eventuellt bli jobb i onödan men det är liksom en risk man kan få ta ibland.
     
    Dracoth gillar detta.
  7. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Och vad lär du deg om en fabriksåterställning fixar problemet? Inte ett dug!

    Det är likt den attitude som jag ser hos allt för många s.k. Windows administratörer: Fungerar det inte, så gör vi en omstart av burken!

    Och vad lär de av det? Inte ett dug.

    Ibland får man stå utt med problem för att få en chans till att hitta orsaken.
     
  8. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Det hela handlar ju även om fråga om tid.
    tycker man det är OK att lägga ner extra tid på att hitta felet så kalas. Många gånger går det dock fortare att "installera om windows" och löser det problemet är det vart det oavsett om du lär dig vad felet är eller inte.

    Som tillägg angående problem så har jag också noterat en del ökad slöhet men även 2-3 gånger som den bootat om utan anledning.
    Eftersom jag kör "rootad" men med standard rom i övrigt testade jag att nedgradera till annan radio som funkat bra för mig tidigare och nu känns den betydligt rappare och än så länge inga oförutsedda omstarter.
    Körde iofs även en RIL matcher och en rensning av Dalvik cachen samtidigt så det kanske hjälpte till också.

    Detta hjälper väl kanske inte de som kör standard men kan vara ett tips till övriga.
     
    Last edited: 28 jul 2011
  9. Dracoth

    Dracoth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Nja det funkar då och då inte sant? Hellre göra något åt saken än att sitta med en halvfungerande enhet och sen klaga när lösningen kanske är mitt framför en. Förvänta inte att HTC ska langa en magisk hotfix på momangen liksom. De kan lika gärna skita i det och släppa någon placebo uppdatering när de vill såvitt vi vet.

    Den attityden liknar bortskämda snorungar/folk som alltid förväntar att någon ska göra skitgöret åt en.
     
    dannejanne gillar detta.
  10. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Oavsett om en "ominstallation" löser problemet eller inte är väl ändå lite irrelevant i sammanhanget. Du som pratar om windows vet väl hur windows datorer kan sacka ihop efter lång tids användning och bli sega med diverse små irriterande egenskaper. Hur man än fixar och trixar i systemet med att rensa upp det och dylikt så får du det aldrig lika bra igen som en clean installation pga massa crap i systemet som ligger kvar. Så en systemåterställning är aldrig något som skadar i alla fall. Min windows burk blir formaterad åtminstone 1ggn per år för att "pigga" upp den även om jag kör win7 som funkar bättre än någon föregående version.

    Men för all del sitt och testa sak för sak på en punkt lista och försök reda ut vad som är problemet. Men sitt bara inte här sen och klaga över att saker inte fungerar utan att först ha försökt med den saken som kan hjälpa i de flesta fall. Om inte det hjälper sen heller då har jag inget emot om du sitter här och klagar och svär lite.
     
  11. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Okej, jag fick tillbaka min DZ igår efter att den vart inne på lagning ett tag och det första jag gör är att söka efter uppdateringen till android 2.3 men den hittar den inte... varför då?
     
  12. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Kanske dum fråga men det är inte så att de passat på att uppdatera redan när de lagade den ?
     
  13. Dracoth

    Dracoth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Bytte de mainboard? Om det är fallet, så är troligen ditt nya IMEI längre ner på listan som uppdateras skulle jag tro. Det är bara att vänta :P
     
  14. WaspWorld

    WaspWorld Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Gjorde en factory reset som löste en massa problem :) mycket snabbare nu och tebax till homescreen blev rappare. Jag brydde mig inte om att göra en backup för hade inget som jag var tvungen att spara, det mesta ligger ju på sdkortet ändå. Men är du orolig så gör en backup.

    Björn
     
  15. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Nej, de uppdaterade den inte tyvärr :(
     
  16. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Jepp, de bytte mainboard så då är det väl bara att vänta då :( vill ha den nu!
     
  17. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

  18. Nitram

    Nitram Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  19. Hellis

    Hellis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Är det fler än jag som fått problem med att mailen inte håller sig inom "peak"-tiderna för sync?
    Jag har ställt in telefonen att ladda ner mail var 15:e minut mellan 8 och 22. Men nu sen uppdateringen så laddar den även ner mitt i natten.
    I natt väckte den mig vid tolv-tiden.

    Däremot så börjar den aldrig ladda ner innan klockan 8 på morgonen, så det verkar bara vara kvällen den inte följer av nån anledning.
     
  20. Suomela

    Suomela Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    sådär! Efter många krasher av sense när man bläddrat på "tillbaka knappen" till homescreen. så har jag resettat telefonen, so far so good, tycker den känns aningen rappare nu än tidigare, kan nog rekommendera att köra en facotry reset, efter 2.3.3 uppdateringen! Vissa appar började ju bugga järnet ;) Vilket iförsig är ganska förståeligt!
     
    Last edited: 1 aug 2011