jag har fått ett problem med min mobil, något som jag hade redan 2.3 men det blev värre efter uppdateringen, ibland när jag går ur ett program på mobilen så får jag först upp vit skärm med texten HTC i mitten, så som det kommer upp när man har rebootat, det är bara det att mobilen uppför sig inte som om den har rebootat, utan det är vita skärmen med text, sedan cirkeln som talar om för mig att den jobbar med hemskärmarna, men jag ser på mottagningarna att den inte har rebootat lyssnar jag på musik så får jag upp det här varje gång jag går ur ett program, så varje gång den får jobba lite så blir det såhär, vilket gör mig fundersam, vad tror ni det beror på? funderar allvarligt på att göra en fabriksåterställning och måste då göra en backup... enda problemet med mobilen än så länge i alla fall
Svar till Dreamtears: Händer oss alla tror jag, stör inte mig iallafall. Processorn är inte den snabbaste, sedan så har jag för mig att det har något med att när tangentbordet är utdraget så blir det långsammare att gå tillbaka till homescreen än när det inte är det. Kan ha fel. Björn
jo men hände det bara då och då eller bara en gång per dag så hade jag nog inte brytt mig så jättemycket, men idag t ex så hände det säkert 20 ggr, så fort jag använde mobilen
Då tycker jag ärligt att om du orkar och kan, göra en factory reset. När man uppdaterar så kan det hända att gammal skit ligger och stör. Glöm inte att göra en backup på dina viktig saker. Lycka till, Björn
försöker lista ut om jag har några viktiga saker i mobilen, det enda jag kan komma på är sms, men de kvittar ärligt talat... så jag gör nog en reset rätt så snart, måste låta mobilen laddas först
De senare htc mobilerna som har kommit efter (t.ex wildfire 2.1 ->2.2) så funkade inte datumtricket tyvärr. Kanske funkar för DZ dunno
Har provat en factory reset, har inte fått den vita skärmen med HTC sedan dess, och telefonen är mycket rappare än innan.
Fungerade lösningen med hard reset? Det är nämligen så att jag har samma problem efter uppdateringen, börjar ärligt talat bli riktigt arg och telefonen känns nästan helt värdelös pga det problemet
Att telefon satan promt måste ladda om alla hemskärmar varje gång Home/back knappen tar dig till hemskärmen från en öppen app Men ska nog testa med Hard reset, segt men löser nog problemet
det blev mycket bättre, men problemet är fortfarande kvar, dock inte inärheten lika illa som det var innan jag gjorde factory reset, får hoppas på att htc fixar det i en uppdatering eller nåt men jag är fortfarande nöjd över min mobil, jag kommer inte att byta mobil än på ett tag
Sjukt störig grej efter uppdatering till 2.3; Ibland, helt random, när man ska använda tangentbordet så börjar den associera vissa tangenter på tangentbordet till genvägar. Exempelvis vid tryck av S så går den in på meddelanden, G så öppnar den Google osv. Enda lösningen på detta är en omstart av telefonen, så kan det fungera en timme, men ibland flera dagar. Som sagt väldigt randomiserat. Har försökt plöja genom olika inställningar, men tycks inte finna lösningen på problemet. Någon fler som upplevt samma sak? // Mvh Mattias
Det är nå snabbknapps kommando. här är lösningen https://swedroid.se/forum/48882-problem-med-fysiska-tangentbordet.html