Hoppas det innebär fler funktioner för svenska. Så som voice på svenska och navigering i maps i Sverige.
Kör 2.3 på en virtual machine nu. Svenska localen verkar ok. Står inte bygge exempelvis. Roligaste jag sett hittills är att Spray och Eniro finns som valbar default-sökmotor i browsern :-)
Den blir nog bara så pass billig om man köper den ifrån USA iom att dollarn är så billig för tillfället.
En tumregel för att få svenska priser brukar helt enkelt vara dollarn multiplicerat med 10. Då räknas moms och allt. Så mellan 5000 och 5500 kronor skulle jag gissa på (om den mot min förmodan säljs i sverige).
Har kollat runt i emulatorn ett tag, inte så mycket nytt på ytan. en downloads app i appdrawern. ett oranget sträck syns när man scrollat till botten av en scrollview. nya ikoner och färger på många ställen. Men gränssnittet för att skapa layouter i Eclipse har blivit ganska mycket bättre!
föredrar mitt TW 3.0 vad är nytt i det där? såg gammalt ut? fast jag vet inte hur 2.1-2.2 såg ut på googles egna telefoner så, ska nog inte uttala mig.
"New! Introducing Nexus S, the latest phone from Google." Från Google.com Herregud vad mycket uppmärksamhet gingeerbread och Nexus S kommer få. Detta blir utvecklare kåta över.