Android 2.3

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av dRiN, 6 dec 2010.

?

Kommer 2.3 att bli portad. Och att det flyter bra?

1. Såklart, det är ju Desire vi pratar om.

195 röst(er)
    88,6%
  2. Tvekar en aning. 2.3 är nog anpassad för nyare mobiler.

25 röst(er)
    11,4%
  1. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    "Personangrepp"? Ursäkta mig lol. Nej du får tro på vad du vill. Nej tack å lov att alla tänker olika! :D

Last edited: 7 dec 2010
  2. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Men då tycker jag du ska lugna ner dig lite och låta alla tro vad dom vill... så återgår vi till topic. Nämligen gingerbread eller inte till Desire.. för eller emot. Och låt folk få tycka vad dom vill!

3. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Det var bara vad killen på HTC sa till mig. :P Men som sagt vi får se vad som händer 2011.

"Lugna ned mig"? Lol, Oo-kay, mannen "vi säger så". Och när jag nämner att vi tidigare diskuterat om detta blir du skitsur och då börjar du poppa med saker som att jag skrivit just "persongrepp" riktade BARA mot dig lol Är du 9 eller? :D Nej snälla, låt oss fortsätta diskutera detta oerhört intressanta ämne om Android 2.3 ska/inte ska komma till Desire. ^^

4. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Oj oj vad många fel det blev där. Jag är kvinna och 39år. Personangrepp blir det när man börjar blanda in mig som person. Jag är inte sur! Allvarligt "mannen"... du vet nog inte riktigt vad du pratar om nu och ska helst vara tyst.

5. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Va kul med lite tjejer här på forumet! :) Nej, lets not. Jaha, så när jag säger "Är du sånn IRL", då är det lika med "personangrepp" helt plötsligt? Värst va du tolkar grejer rätt bra bara på hux flux. Eller rättare sagt: Du tolkar det som just DU vill och bortser ifrån att jag menade helt annat som inte var riktat som ett personligt angrepp. Riktigt kul faktiskt att du tog åt dig så in i h-e där. Nej men vi säger så. Har inte tid med tjafs eller ork, så vi kan säga att du har rätt. Vi får inte nån Pepparkaka alls.

6. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Men jösses... du fattar fortfarande inte. Handlar detta om vem som har rätt eller fel?

Jag har massor med tid... men jag orkar inte heller *suck*

7. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Snälla, Jag ber er: Vill ni fortsätta eran diskussion om personangrepp, könstillhörighet och ålder så finns det PM eller andra forum som är mer lämpliga (men inte här på swedroid) Kan vi återgå till topic?

jag hoppas självklart på 2.3 till desire från HTC, men är ganska tveksam om det kommer. Vad jag där emot är helt övertygad om är att någon på XDA kommer fixa det inom någon månad med en stabil rom - huruvida det blir med eller utan sense - den som lever får se!

8. ηπρg

ηπρg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bry dig inte om honom, han har visat var han står flera gånger innan.

HTC har förmodligen lärt sig, uppdateringen till 2.2 var väldigt snabb och jag tvivlar inte en sekund på att uppdateringen kommer att komma även fast vi förmodligen får lite då vi trots allt inte har den nyaste telefonen längre.

9. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Blir kanske lite OT nu, men det har iaf med gingerbread att göra ;)

Är det bara jag som tycker att det man sett av gingerbreads ui är fult? Jag gillar inte alls den bihålesnorgröna färgen :(

Men om htc släpper den så blir det ju såklart med sense, tack och lov ;)

10. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jo jag tycker också det ser lite fulare ut än 2.2
    Dialern gillar jag dock. Jag gillar mörka bakgrunder, gärna svart.

Jag tror att 2.3 blir den sista stora uppdateringen till Desire.

Last edited: 7 dec 2010
  11. Casilj

Casilj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker också att det ser fulare ut, för det första ställer jag mig frågan om de velat gå tillbaka i utvecklingen när det gäller design när man ser de mer "hårda" och kantiga formerna, känner också att den gröna färgen inte var det bästa valet kanske. Alla tycker ju olika, men som madeli sa, tack och lov för sense :D

12. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag arbetar ganska nära HTC, och officiella svaret från HTC Sverige är att Desire INTE kommer att få nya Sense, tyvärr... Sen visste de inte heller att Legend ännu inte fått 2.2, så även HTC:s representanter är människor :)

Så min förhoppning är att HTC bemödar sig med att slänga ihop en 2.3 för "gamla" Sense. Det hade gett dem en hel del good will enligt mig. Om Desire får 2.3 ca 1-2 månader efter N1 (som med Froyo) kommer jag antagligen aldrig köpa något annat än en HTC i framtiden :)

13. dRiN

dRiN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kanske ingen UI boost precis, som man blev lovad av ryktena. Men annars tror jag det kunde ha blivit bättre.

Och för alla er som tror det är dumt att tveka på Desires framtid: Jag visste att 2.3 skulle bli portad till Desire via en custom rom innan jag skapade tråden. Men jag tycker att det är trevligt att ha en 2.3 i Desire avdelingen ^_^

14. frenil941

frenil941 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Lite OT igen men...Om "Nya Sence" kommer till Desire eller inte kan ingen säga, för HTC tiger som aldrig förr. Alla som kommit med "en säker källa" på att den ska komma eller inte har haft fel, för när man frågat HTC om detta stämmer har de svarat som alltid...varken bu eller bä!
    Så , vi får hålla tummarna och hoppas på det bästa!

15. Neonbrun

Neonbrun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

"Bihålesnorgröna"

Den där lägger jag på minnet, klockren. :P

16. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag tror inte att 2.3 kommer komma från HTC till Desiren. Jag är helt övertygad om att communityt fixar fram det i form av roms.

Btw, att Nexus One har identisk hårdvara med Desire har inget med saken att göra. Vissa här verkar blanda ihop ifall Desire _har möjlighet_ att få 2.3 med ifall Desire _kommer_ att få 2.3
    Likheten med Nexus One är främsta anledningen till att vi kommer få se fungerande roms väldigt fort, men från HTCs sida kan man precis lika gärna strunta i att uppdatera. Dels har Desire sense vilket inte Nexusen har, dels måste varje uppgradering optimeras och testas in i oändlighet för respektive telefon, dels är det en anledning för folk att köpa ny mobil om dom inte uppgraderar.

Jag tyckte samma i början, men nu har jag faktiskt börjat gilla det :)

Last edited: 8 dec 2010
  17. shcizo

shcizo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Måste säga att jag är lite skeptisk men hoppas som många andra att HTC gör sig besväret och att det i så fall sker inom rimlig tid. Om inte annat lär det komma ROMs baserade på DHD som garanterat lär få 2.3.

18. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Får Nexus One Gingerbread (som den såklart får) kommer bra fungerande Custom ROM:s till Desire utan Sense.

Får Desire HD/Z (som de förhoppningsvis får) kommer bra fungerande Custom ROM:s till Desire med Sense.

19. Poptot

Poptot Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Desire kommer att få Gingerbread enligt Androidcentral(får hoppas dom har rätt då!)
    Om ni vill kolla vilka telefoner som kommer att få kan ni klicka er in på denna länk(då kommer ni till androidcentral som skriver vilka som skal få 2.3)

20. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Mjo, det är alltså en lista på vilka dom tror kommer att få det som jag fattar det. Vi får hoppas :)