Nu funkar plattan igen. Hittade Nexus Root Toolkit. Funkade kanon så nu kör jag Version 4.4 faktory version på plattan. :-) Åter ett stort tack Pinnen86!
Installerade om med factory-image via fastboot från min MacBook... Nu funkar allt fint igen, root återställd utan problem ☺ Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
Innan jag fick 4.4 så rensade jag ramverket flera gånger per dag, nu är min Nexus 7 "broken". Alltså att det inte kommer några notifieringar till den. Finns det något sätt att fixa detta på eller är det återställning som gäller?
Ta bort Google-kontot och lägg till det igen, andra appar så loggar du ut från och sen loggar du in igen.
Nu har jag inte läst alla inlägg. Men min Nexus 7 har blivit otroligt seg efter 4.4. Vet ej om det kanske är Gel launchern jag lagt in som är boven. Men jag tycker projekt svält borde göra det snabbare Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Inte ensam tydligen om den döende androiden. Hade endast root med upplåst bootloader. stock recovery. Slutade med en factory img med toolkit..
Har fortfarande inte fått uppdateringen. Vet ni vilken version de kommit till? Me370t står som version på min... Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Fick uppdatering till min Nexus 7 precis. Men nu får jag inte några notifications längre. Vad gör jag?
Fick också en jävla död android gubbe. Suttit i nån timme nu med toolkits och grejer och den hänger sig varje gång när det står: "sending bootloader" Sååå. wtf should I do? Kasta skiten bara för att google skickar en dålig uppdatering över OTA? Så jävla lack nu.. EDIT: Nu äntligen verkar det fungera... bytte usb-ingång... kul! borde tagit 10min istället för 2timmar!! Men nu vet ni andra det att testa byta sladd samt usb-ingång.. EDIT 2: Detta är sjukt! Nu råkade jag ut för något som heter: Type password to decrypt storage. http://forums.androidcentral.com/go...012/292804-type-password-decrypt-storage.html Blev till att wipea hela skiten igen och installera om. Nu fungerar det dock, ta i trä!
Fick min ota sent igår. Undrar nu om inte notificationbar och mjukcaruknapparna skulle vara transparanta? Bakgrunden är fortfarande svart här. Samma hos er? Why? Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Det är bara nexus 5 som har det! Men ta hem Gel (Google experience launcher) launchern så får du det! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Precis! Bara ladda hem Google Home så får du både transparant notifikationbar och mjukvaroknappsats samt även GoogleNow som en hemskärm längst till vänster. Hittas bl.a. här: https://swedroid.se/ladda-hem-och-testa-godsaker-fran-nexus-5-inklusive-hemskarmsappen/ (Du behöver bara ladda hem apk för Google Home om du har Kitkat)
Fick min OTA uppdatering nyss. :-D En dum fråga, vad kan man göra för roligt nu, som man inte kunna göra innan? :-P Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Min OTA gick inte igenom. Superuser förstörde så gjorde total systemåterställning och tog hem 4.4 factory image och körde in den själv. Enkelt och smidigt ändå. Känns ju dock tråkigt utan nya launchern så drar i den efter jobbet idag. Gillar verkligen den på min Nexus 5.
Fick min OTA idag till min nexus 7 3g (2012) Så får se om det blir någon skillnad i eftermiddag när jag kommer hem från jobbet :-) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Har nu lagt in 4.4 och nya launcher. Gjorde dessutom en factory reset men upplever att det är ganska laggigt och segt att öppna appar med tanke på att 4.4 ska vara optimerad för att fungera på äldre hårdvara. Har läst att det är fler med samma upplevelse. Hur upplever ni det?
Jag upplever min N7 2012 som rappare och med bättre batteritid nu. Jag gjorde också en factory reset och blåste in factory image från scratch.