Jag fick oxå felmeddelande när jag försökte uppdatera via SD-kortet. Orkade inte forska så mycket i det utan körde via ADB istället, där gick det utan problem!
Kan försöka mig på en liten guide hur jag gjorde.
3.Ladda hem OTA-filen
OTA (Lägg sedan OTA-filen i samma mapp som ADB verktyget ligger)
4.Aktivera USB-debugging på telefonen. Inställningar > Om > Programvaruinformation > Mer > Klicka på "Versionsnummer" 7 ggr. Grattis, du är nu utvecklare!
5.Gå tillbaka till huvudmenyn i inställningar. Klicka på Utvecklaralternativ, scrolla ner lite tills du hittar "USB-Felsökning" och bocka i denna ruta.
6.Koppla in telefonen i datorn. Öppna sedan mappen med ADB-verktyget du laddade ner. Väl i mappen så håll in "Shift" och högerklicka, välj "öppna kommandofönster här"
Väl i kommandotolken, skriv följande
telefonen kommer starta om, du möt sedan av en vit skärm med olika val. Välj med hjälp av volymknapparna, bekräfta val med låsknappen. Välj "boot to recovery" Det kommer komma upp en bild på HTC med ett rött utropstecken/varningstriangel. Håll in startknappen och tryck på Volym upp och ner (samtidigt)
7.Du får nu yttligare val att göra, bläddra dig ner till "Apply update from ADB" bekräfta med låsknappen.
8.Tillbaka till kommandotolken. Skriv följande
adb sideload
OTA_PERFUME_UHL_N70_SENSE80GP_MR_HTC_Europe_2.41.401.3-1.95.401.4_release_493443amvu9dpuczr4ps12.zip
(förutsatt att du laddat ner och ej bytt namn på OTA i detta inlägg) GLÖM INTE LÄGGA TILL .zip I KOMMANDOFÖNSTRET!
9.Nu börjar telefonen uppdatera, det tar ett litet tag så brygg en kopp kaffe eller knäck en öl (det är ju FREDAG!)
10.När uppdateringen är klar ska telefonen starta om sig, gör det inte det så tryck "reboot" på telefonen.
Uppstarten kan ta lite längre tid första gången, men sen ska du ha 7.0! Detta utan att dina sparade filer/program/etc har försvunnit, precis som en vanlig OTA alltså.
Hoppas jag gjort mig tillräckligt (o)tydlig. Gjorde allt detta igår men glömde anteckna steg-för-steg. Men jag ska ha fått med allt och i rätt ordning. Har ni synpunkter/frågor/kompletteringar så tar jag tacksamt emot dessa