Android eller inte?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Screenwalk, 19 mar 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Screenwalk

    Screenwalk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 14 Pro
    Platta:
    iPad Pro
    När den första android luren kom in till marknaden var "vill ha faktorn" stor, sen fick man höra om snapdragon processorn vilket resultera att jag väntade ännu längre tills snapdragon verkligen kom till en telefon med android. Nu när utbudet av android med snapdragon processor är ganska stor.

    Min fråga är:
    Vad är det som gör Android speciell förutom att den är ganska öppen?
    Hur är spelen i android om man jämför med Iphone/Ipod touch?

    Går i tankarna om att köpa en HTC Desire.
     
  2. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Det som gör Android speciellt jämfört med andra smartphone-system är nog just öpenheten samt den täta integrationen med google. Denna google-integration innebär enkel synkronisering med gmail, kontakter, buzz, kalender o s v. Det gör också kart-applikationer till något i hästväg med såväl sattelitvy som streetview.

    Nu har jag själv inte någon erfarenhet av iphone, så jag kanske inte är rätt person att svara på detta. Dock tror jag att om du är villig att betala kan du nog hitta bättre spel till iphone.

    m v h Henrik
     
  3. Märdin

    Märdin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Spelen till iPhone/iPod touch är MYCKET bättre... så är det bara. Det finns så många fler spel, det finns betalapps utan root och hela den grejen.
    Men det är bara för att iPhone är så pass mycket större i dagsläget.

    Använder du googles tjänster mycket eller gillar att installera program för det mesta som du vill ändra på i telefonen: Android!

    Vill du ha en telefon som fungerar riktigt bra direkt och installera massa olika spel och onödiga apps: iPhone.

    Tar man bort Android market och app store så är iPhone bättre operativsystem alla dagar i veckan
     
  4. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Men när opengl xx släpps till android så kommer det komma många fler spel med bättre grafik också så det är bara att vänta och det trillar in fler och fler spel som är bra
     
  5. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Jag skulle helt klart säga att multi task är det speciella med Android. Tillsammans med valmöjligheterna som finns, gillar du inte tangentbordet? Byt ut det! Gillar du inte webbläsaren? Byt ut den. Gillar du inte musikspelaren, meddelande-appen, "dialern" eller till och med hemskärmarna så kan du byta ut dem.
    Där ligger Android långt före andra telefoner (läs iPhone).
     
  6. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Just precis därför. Gillar du inte, ja men byt ut det då.

    bestäm dig för rätt hårdvara, resten gör du själv som du vill
     
  7. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Du behöver inte heller använda någon speciell mjukvara ala iTunes eller liknande. bara stoppa in mobilen och flytta filerna du vill. du kan även installera program från SDkortet vilket vad jag vet inte går med iPhone..
     
  8. tozmas

    tozmas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vill du inte ha några begränsningar och följa ett operativsystem som för varje dag som går växer och blir bättre och bättre? Då är Android det rätta för dig.

    Android = Frihet
     
  9. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Tyvärr inte så mycket som man vill tro.. Android är i grunden en bra ide. dock har telefontillverkarna förstört tanken genom att lägga in sina egna modfikationer osv. (imo)
     
  10. Androidnisse

    Androidnisse Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vill man ha mer utrymme till filmer eller musik bara att köpa ett störe minneskort.
     
  11. Märdin

    Märdin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    iPhone har ju dock en 32gb-version. De flesta Android kan bara ha upp till 16.
    Om man ska jämföra tycker jag man ska jämför med en jailbreakad iPhone! Där kan man ju faktiskt multitaska.
     
  12. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    de flesta android mobiler kan ha upp till 32gb men det finns inte någar minneskort ute på marknaden än som är så stora, (tror jag läst någonstans att dom tillverkas nu under vintern)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.