Nja, Apple Watch är i mitt tycke rätt långt före motsvarigheterna på Android-sidan. Upplevelsen är inte alls lika finslipad och följsam mellan olika enheter. Sen ska vi inte ens tala om stödet för appar. Jag körde Note 10+ och Galaxy Watch i en månad när jag väntade på 11 Pro Max och Apple Watch Series 5 och det var verkligen en skillnad som natt och dag i hur de lirar ihop och kvalitetskänslan på mjukvaran. Därmed inte sagt att klockorna på Android-sidan inte har fördelar mot Apple Watch. Det finns fler urtavlor att välja mellan (från tredje part också) samt större utbud av hårdvara med olika design vilket är ganska viktigt på en "accessoar".
Har inte provat nån apple klocka,tycker dock att för mina behov funkar tex Samsungs alternativ ypperligt, när jag ägde en så användes den endast för att kolla tiden,svara på samtal å för att kolla om notiser var tillräckligt viktiga för att svara på.
Kan det stämma att Android har 85% av marknaden globalt och Apple 14%, medan läget i Sverige nästan är omvänt? Android äger mobilvärlden men i Sverige är det annorlunda - Dagensanalys.se (Synd att The Beatles inte behöll varumärket Apple)
Ja, det stämmer att i världen så har Android runt 85%. Det senaste jag hörde om Sverige var att det är ungefär 50 - 50 Android vs iOS