Android för vuxna - är det möjligt?

Diskussion i 'Allmänt' startad av improwise, 28 okt 2012.

1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 212
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Verkar ju vara något med speedtypare och iPhone.

I förra veckan på en flygplats på väg hem till Sverige igen så såg jag en tjej som smattrade som FAN på sin iPhone. Jag har aldrig någonsing sett maken till snabbhet förut. Hon skrev så snabbt så jag blev riktigt förvånad för det har jag aldrig sett förut. Hon höll dessutom telefonen på något speciellt sätt så hon skrev med höger tumme och vänster pekfinger. Hon tycktes aldrig sudda heller direkt, vet inte hur det är med auto-correction på iPhone. Hur som helst vart jag mäkta imponerad. Hennes hastighet var som att jämföra pekfingervalsen med tochtyping.

2. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Ja jag har aldrig kommit upp i samma hastigheter på mina Android-telefoner som jag gjort på mina iPhones.. iPhones tangentbord är perfekt för mig, även om ytan är mindre så träffar jag typ aldrig fel, medan jag på min SGS3 får sudda relativt ofta.
    Det närmsta jag kommit, sett till snabbhet och träffsäkerhet, var på min Xperia S.

Men det är så många andra fördelar med Android som väger upp den lilla nackdelen. Så det gör inte så mkt :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Hört talas om Swiftkey? :P

Hotel och ftangstrom gillar detta.
  4. Mikey

Mikey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det är något oförklarligt med iPhone's tangentbord som gör att man träffar bättre. Det är faktiskt det enda jag saknar från min gamla iPhone 3G.
    Visst, Swiftkey är sjukt bra på att gissa vad man vill skriva, så det blir rätt bra ändå. Men det tar inte bort faktumet att jag missar ungefär hälften av alla tangenter jag trycker på. :)

5. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    +1

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

6. Hotel

Hotel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Jag har delvis upplevt det TS beskriver på en iPhone 4 jag hade i jobbet (innan jag lessnade på iOS)

Däremot går det ganska bra att skriva snabbt med hjälp av Swiftkey som många nämner. Även standard sköter sig relativt bra, men där känner man viss skillnad i att träffa tangenterna perfekt.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2

7. R530

R530 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Först vill jag påpeka att jag inte riktigt håller med dig, men det är irrelevant nu.
    Med tanke på att du verkar gilla iOS så är kanske MIUI något för dig? Där kan du installera iOS tema som täcker i stort sett hela systemet väldigt djupt..finns dussintals olika tema och möjligheter för anpassning.

8. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det är något skumt med Äpplets tangentbord. Det känns faktiskt, av någon anledning, lättare att träffa rätt på ett sådant.

9. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

WP är enda telefonen jag känner som slår min fart i skrivning. Android långsammast, iPhone mitt emellan och WP snabbast. Tror min kurvade skärm på telefonen hjälper så WP/Nokia kanske man skall skriva.

Men sen tänkte jag på varför jag gillar Android. Swype-tangentbord. Eller Swipe. Vad det nu än heter.

Det går ju ruggigt mycket snabbare om man skriver mer utvecklade texter än vad en 14-årig tjej skriver till sin kompis :)

10. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 212
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Swiftkey tycker jag är helt magiskt. Det skriver mångt och mycket åt en. Det är helt fantastiskt på att ibland gissa ord helt innan man skrivit nåt men ofta räcker det med 1-2 bokstäver innan den gissar vilket ord man ska skriva. Även grammatiken är ofta rätt.