Android-klistermärken

Diskussion i 'Allmänt' startad av andreas.trygg, 12 apr 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Det finns en affär som säljer klistermärken i sverige nu, www.droidstuff.se, för dom som var intresserade.

Last edited: 30 apr 2010
  2. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Helt ärligt så kan det vara bra att ni får ha en egen tråd, men jag tycker ni inte ska få marknadsföra er här utan betala för reklamen.

Kanske dax för admins och ta en ställning till detta.

3. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Då får jag väl snällt säga det som en vanlig medlem, som ett tips om att jag snubblat på en affär. Din signatur säger allt.

4. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Problemet är att alla redan vet att du är en av ägarna, du använder det även i din signatur. Ni har en tråd, var nöjd med den istället för att spamma forumet för att ni ska kunna sälja saker. Tycker fan att ni kan ge 25% av alla intäkter till Swedroid då för i princip alla er försäljning har ni fått på deras bekostnad av reklam.

5. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Ska väl även påpeka att om man ska RP en post så står detta:

Tror det säger allt?

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Vi är öppna för ett samarbete med Swedroid. Det är allt jag kan, och vill, säga om det.

De reaktioner vi fått på affären har vart 100% positiva fram till ditt inlägg. Folk vill köpa ifrån en svensk affär och vi ligger bakom importen av diverse saker som till 99% kommit av idéer ifrån forumets användare.

Sedan hoppas jag att du förstår att marginalerna inte ligger till vår fördel efter 30% rabatt som ges till alla i forumet. Rabatten, moms, till, postens avgifter och själva inköpet ger inga miljoner. Vi har lagt ut 4000:- var senaste månaden på att få upp en affär som innan ditt inlägg rosats. Om du har lust kan du ge oss 8000:- på ett bräde! Då kan vi börja prata om hur man bäst kan göra med vinsten. Nu går den till att hålla affären rullande samt beställa in lager. Steg två vill jag gärna ha tillbaka mina pengar.

Till sist tycker jag att en sådan här sak är något du skall ta med oss personligen via ett sk. PM. I tråden tror jag diskussionen handlade om klistermärken och inte huruvida vi marknadsför oss eller inte. Så jag/vi fortsätter gärna diskussionen i sig men då över ett personligt meddelande.

Välkommen in till affären förresten!

7. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag har inget dåligt att säga till själva affären, eller kan du peka ut när jag säger att eran ide är dålig eller att affären är piss?

Vänta, är det mitt fel att ni inte räknat rätt, ger för mycket rabatt osv? Nej, inte kan du som företagare klaga på kunden om du ger för dåliga priser för dig själv?

Då är vi här igen, vad i helsike har jag med att ni gör dåliga affärer om det inte går bra? Hade jag velat hålla på i denna bransch hade jag gjort en egen hemsida.

Och vad har det med att ni sitter och ger ut gratis reklam? Ge Admins pengar, de har lagt ut massor men får verkligen KNAPPT något tillbaka jämfört med er.

Vänta vänta. Jag poängterade bara att ni bryter emot reglerna, har jag bett om en diskussion?

Ge dig inte in på något du inte klara av att göra.

8. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Du har PM!

9. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag ser ingen anledning att fortsätta diskussionen i PM. Är du rädd för vad folk ska tycka? Vi kan gärna be en mod dela tråden, för mig funkar det utmärkt.

Jag är redan över 18 och mitt hjärta är starkare än någonsin.

Vänta, när har jag sagt att jag är bra eller expert på företagande? Har jag någonsin påstått något sådant? Jag sa, hade jag startat ett företag hade jag inte tagit ner priserna så att jag inte klarar av att betala mina egna räkningar! Till och med kebab-nissarna fattar så långt.

Om Swedroids admins hade accepterat detta är jag säker på att de skrivit att ett samarbete öppnats med eran hemsida, men tills dess förväntar jag mig att reglerna är lika för alla och att reklam inte är tillåtet.

Ja, vad ska jag göra? Lägga mig på golvet och gråta eller?

Varför ska jag svalka av mig? Du sitter och drar förhastade slutsatser som en 12 åring om att jag skulle vara aggresiv eller arg på er för att jag poängterar en sak? Och om ni ger Swedroid pengar, jättebra men varför går ni inte ut public med det? Alla som har företag vet att sådant publicerar man direkt.

Och slutligen, nej jag har ingen aning om vad som händer med företagets vinst, det är du som klagar på att du vill att jag ska ge dig 8000. Går affärerna så dåligt eller?

10. nofowuw

nofowuw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte för att lägga mig i eran diskution, men;

Nog för att det är emot reglerna att göra reklam, men om man skulle lyda reglerna blint skulle man inte heller får länka till andra webshoppar som man inte äger själv. Då även det blir reklam! Och om det skulle vara så finns det inte ens någon poäng med en tråd som denna.

Allvarligt, en medlem ber om ett ställe att handla grejjer från, ska inte ägaren till en butik få tipsa om det då? ska han bara sitta och hålla käften och se trådskaparen bli besviken för att han inte hittar en butik att handla från, samtidigt som hans egen affär förlorar en kund? Det är en win-win situation för de båda parterna.

Visst, det blir gratisreklam på swedroids forum, men om trådskaparen ber om en länk till en butik i Sverige är det väl lika bra att länka till sin egen butik, speciellt eftersom den så vitt jag vet är den enda i Sverige?

Allt ja har att säga..

Last edited: 30 apr 2010
  11. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Saken hör till är att de har redan en egen tråd på :https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=9236&highlight=droidstuff.se

Ska de också börja svara på alla trådar om att de har denna produkt etc tycker jag faktiskt det är fel. Och fortfarande, jag ser inget fel att de finns en svensk android affär, det är bra.

12. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Att jag aldrig lär mig vilka människor som inte går att prata med. Sånt är livet!

13. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Det är alldeles för lätt att bara säga något som att jag är omogen etc än att ta en debatt där du faktiskt har fel, och ni bryter emot reglerna. Det du gör är att säga saker om mig personligen och drar slutsatser ut ur intet. Mogna till lite, så kan vi diskutera senare.

14. nofowuw

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så med andra ord vill du inte ge trådskaparen en chans att få köpt sina klistermärken?

För det blir ju konsikvensen av att man inte får länka till http://droidstuff.se...

Isfl kan du lika gjärna tjöta om att tråden kan tas bort, för om man tänker som du finns det ingen poäng med tråden.

15. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jo, absolut. Men det finns en skillnad när en egen företagare ger ut reklam för sin sida och en annan person ger en länk till en sida där det kan finnas. Jag ser gärna att Admin tar ställning till detta, men fortfarande är det ett solklart regelbrott.

16. nofowuw

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då gör vi såhär då:

Det finns en affär som säljer klistermärken i sverige nu, www.droidstuff.se, för dom som var intresserade.

Nu är det jag som länkat, sluta prata ofyopic nu och håll dig till trådens ämne.

17. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Bra där polle, det tog en stund.

18. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

låser hela trådfadderittan tills antingen Bernard lr manny säger hur de ställer sig till det hela och framförallt att hindra att tråden spårar ut alltför mkt

19. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Enstaka trådar är ok, samma sak med länkar i signaturer. Dock kommer vi inte acceptera nya trådar i parti och minut, utan vi uppmanar alla att hålla sig till en och samma tråd för att pusha sina produkter och tjänster.

Då Droidstuff redan har en tråd så uppmanar vi Flybob att försöka hålla sig till den i möjlig mån, för att undvika griniga diskussioner som denna.

Den här tråden förblir därför låst.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.