Android lur 2-3K

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av xkrjoh23, 18 okt 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. xkrjoh23

xkrjoh23 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Nu så tycker jag att min X10 börjar bli något åldrad så nu har jag bestämt mig för att försöka hitta en annan lur
    Jag har kollat in Nokia Lumia 900 förut men backade av då app utbudet inte är så bra än. Och då jag är en "fattig" student så vill jag helst inte lägga ut mer än 2-3K för en Android lur :)
    Vill nog inte köpa något begagnat.

Är väldigt tacksam för svar :D

2. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Xperia P kanske? Börjar bli riktigt prisvärd nu

3. SHM

SHM Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 385
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Helt ny Galaxy Nexus för 1703kr? Kolla här:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=84314

4. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Bland billiga lurar som presterar bra tycker jag är Samsung Galaxy S2 före Xperia P, även om den e bra - men har hört att den segar till sig ibland. Om vi tänker mjukvarumässigt så fixar S2an biffen, eftersom den finns bland många konsumenter och blir vårdad därefter. Troligen kommer den uppdateras ett tag framöver jämfört med andra telefoner i samma årsmodell.

Sony Ericsson Xperia Arc / Arc S är snygga telefoner som många verkar nöjda med, men ungefär samma nivå vad jag hört om Xperia P. Xperia S snuddar väl lite över 3000, men den presterar bra. Högre megapixel på kameran, har kameraknapp etc. Kan ställa dessa mot varandra ändå. Jag skulle nog tycka det är värt att titta närmre mellan Xperia S och S2.

Fördel med Samsung Galaxy S2:
    Utbyttbart batteri. Om man vill göra den fet och tjock, det kan man ju göra med X10 om jag minns rätt.
    16GB med plats för microSD 32GB (Det är största möjliga att fixa på mobiler näst efter S3an som kan läsa 64GB). Det kan va enkelt att föra över saker till och från mobil och dator med plats för minneskort.
    Populär telefon. Många har den eller har haft den. Sociala sammanhanget så förstår många omkring dig sig på telefonen om du behöver hjälp. Den blir vårdad av producenterna därefter med uppdateringar och annan support som har fördel. Det finns många roliga skal till den också.
    Laddningsanslutning i botten på telefonen är enligt mig en bekvämlighet jämfört med att ha från sidan. Tänk dig att använda telefonen under laddning. Eller dockningsstationer med microUSB.

Fördel med Sony Xperia S
    13 Mgpixel kamera. Högre upplösning på bilder är inte fel. Tror annars de är rätt så lika vad gäller övrig bildkvalité. Någon med erfarenhet får gärna lägga till här.
    Fysisk kameraknapp. En mycket bekväm sak, enligt mig.
    Högupplöst skärm - kan anses både negativt eller positivt. Positivt för de allra flesta. Men sanningen är att det är en strömslukare å man borde fråga sig om man har användningen för den högupplösta skärmen i sitt användande.
    Ljudkvalitén från högtalarna. Det renaste och klara ljudet jag hört från en telefon från dess högtalare.

Den har dock inte plats för microSD, men 32GB utrymme. Personligen har jag inte ens hunnit komma till användning av mitt microSD på min telefon där jag har 16GB minne. Då har jag ändå 700 spår av musik. Inget utbyttbart batteri heller. Annars är jag en förespråkare för att ha ett externt batteri. Det är minst lika klumpigt, men man är ju inte bunden till en enda telefon och man behöver inte ett större batteri alla gånger för att det ska räcka. I sociala sammanhang kan det givetvis vara lite knepigt när man behöver ladda sin telefon. Man vill ju inte lämna ifrån sig den. Ett externt batteri vågar man lämna den. Ah nu får du nog leta lite mer själv innan jag skriver en hel novell.

Min röst ligger på Samsug Galaxy S2 dock. Då utgår jag ju ifrån mig och mitt användande på en telefon. Kanske är jag påverkad att jag har en surfplatta som ersätter mycket annat användande.

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

5. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Har en Samsung Galaxy W just nu och funkar faktiskt helt okej. Ända problemet är att man får nöja sig med 20 olika appar/spel för sen segar den ner sig. Men har man lite minne att spela på är den enkärniga 1,4 ghz processorn riktigt snabb.

Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2

6. xkrjoh23

xkrjoh23 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får tacka för alla svar! :)

Låter som att jag får ta på ett abonnemang istället
    så betalar jag lite extra så att jag inte bli missnöjd.
    Såg att HTC J Butterfly släppts i Japan och ja,
    får hoppas den når europa inom en snar framtid för det vore helt klart
    kul med en 1080p skärm ;)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.