Android Market i Sverige - När får vi betalapps?

Diskussion i 'Allmänt' startad av f_bente, 27 okt 2009.

1. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 304
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jadu...det finns inte mycket annat att göra än att bevaka dessa två följande sidor:

Supported locations for distributing applications

Supported locations for merchants

Så snart något sker skall det stå där, senast ut var Japan och bland det första stället där infon dök upp var bland länkarna ovan.

2. Gildur

Gildur Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fortfarande bara 9 länder som kan köpa betalappar. Det står väldigt stilla...

3. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Jag räknar till 13 länder som kan köpa betalappar. Titta en gång till längst ned på http://www.google.com/support/androidmarket/bin/answer.py?hl=en&answer=138294

Sidan med 9 länder visar var man som utvecklare kan befinna sig om man vill ta betalt.

Australien, Kanada, Nya Zeeland och Schweiz kan köpa appar på marknaden, men deras utvecklare kan inte själva ta betalt för sina appar.

m v h Henrik

4. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Åk på en week-end till London eller Glasgow och köp ett £5 simkort där, så kan ni köpa alla betalapps ni vill sen. Själv importerade jag mitt simkort från familj i Frankrike.

5. Alerion

Alerion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab (1:a gen)
    ROM:
    Cyanogenmod
    Eller bara roota telefonen och installera Market Enabler, hur lätt som helst sen kan man köpa hur mycket apps man vill. Jag gjorde det en vecka efter jag fått min Magic i september 2009 och har aldrig ångrat det.

En orootad android telefon är ju bara halv tycker jag.

Men visst, det börjar kännas lite trögt med motivationen att utveckla apps när man
    inte kan ta betalt.

Ett alternativ som utvecklare är att starta ett litet dotterbolag i tex England och ta betalt genom det. Det är inte så dyrt som det låter och ger många andra fördelar för en svensk småföretagare med.

6. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag håller just nu på att gå över till att bara köra gratis apps med reklam istället för att ta betal för dem (har sålt från tyskland innan), och vad jag har sett så tjänar jag mer pengar på reklamen än på att sälja appar när det handlar om simpla spel. Throw a Panda tex. tjänar mkt bättre på reklamen :) (finns full version gratis nu på marketen).