Android Market med betalapps i emulatorn!

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av chrios, 12 aug 2009.

1. amobofis

amobofis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Verkar ju helt logiskt som om man ha en begränsning i Android Market om man använder system.img från en Android 1.5 eller 1.6 som kan tankas ner här: http://developer.htc.com/adp.html#s3

Begränsningen består ju i att man inte ser "rena" Android 2.1 apps.
    Nån som har länk till system.img för Android 2.1? Använder jag den som följer med SDK'n så saknas ju en massa apps, typ market mm.

2. Densvenske

Densvenske Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Värför stänger DDMS ner Direkt när jag file explorar?

3. dabman

dabman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet om det finns en system.img med market för 2.1 ännu som man kan emulera för att greppa lite 2.1 apps?

4. Daviid

Daviid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fick ett underbart impulsryck och tänkte jag skulle roota min legend. Efter ett tag kom jag på att froyo är runt hörnet så vore kanske dumt att roota. Såg att man kunde komma åt betalappar och andra appar som inte är tillgängliga på den svenska marknaden. Har haft ögonen inställda på Google earth, fick för mig att det skulle gå om man inte befann sig "i sverige". Lagt ned nästan 2 timmar på att få emulatorn att funka, och den funkar jättebra och smidigt, men kan fortfarande inte ladda ned Earth, stöds inte av mobilen står det...

Fungerar inte Earth till Legend/Desire överhuvudtaget?

Jaja, har iaf lärt känna mobilen och emulatorn lite mer :P nu blire bingen!

5. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Google Earth är gratis, så du behöver inte emulatorn till det. Den kräver 2.1, så det borde funka fint på Desire/Legend. Bara att ladda ner från market.

6. Daviid

Daviid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag vet om att det är gratis med då jag inte fann det på Marketen så tänkte jag att 1. Den kanske inte finns på svenska marknaden eller 2. Kanske finns någon restriktion för just Legend.

Har tom testat att gå in på m.google.se/earth för att ladda ned det direkt från deras sida men det står att Google Earth inte stöds av min enhet. Det borde väl inte ha med processorn att göra då den är lika kraftfull som i den tidigare iPhone?

Mmmm lite konstigt och irriterade faktiskt :)

7. dekadans

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Mycket konstigt, jag hittar den utan problem på min Liquid med 2.1.

Den enda anledningen jag kommer på är att du inte ser s.k. protected apps, men det borde vara fixat så att Legend kan se dessa.

8. Daviid

Daviid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jadu... google skymaps hittar den finfint och vanliga Maps också men icke Earth. Får väl se om jag hittar apkn nånstans o lägga in den via minneskortet istället. Telefonen i sig bör ju klara av appen men det återstår att se

9. RistoRally

RistoRally Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon som vet om det går att få tag i en system image med market för 2.1 och/eller 2.2? Just den appen jag vill köpa finns givetvis endast för 2.1 och högre...

10. dekadans

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har inte fått något sådant att fungera, och senast jag kollade hade ingen annan heller. Det enda jag inte har testat är att köra med en dump från en Dream/G1 som kör 2.1/2.2, men jag är mycket tveksam till att det fungerar.