Men hallå, jag har samma problem och jag köpte och packade upp min HTC Desire igår. Här har jag alltså en helt ny HTC Desire som är köpt igår. Och fanskapet fungerar inte! Eller rättare sagt Android plattformen fungerar inte som väntat. Jag har inte ens hunnit lägga in mina kontakter i den eller konfigurera min e-post eller andra tjänster. Det första jag testade var att surfa på webben vilket funkade utmärkt smat YouTube och jag kunde logga in där med mitt konto utan problem. Sedan ville jag testa Android Market. Jag har skapat ett helt nytt Google konto för det ändamålet från min dator. Jag har aktiverat det med en kod som jag fick med SMS. Jag kan logga in på Android Market med det och söka fram appen jag vill ha men det fastnar alltid när det ska börja ladda ner. Via Google sökning på datorn hittade jag bl.a. denna länk på Googles sidor för support för Android Market. Där ser jag att det är flera användare som har haft eller har exakt samma problem. Men de flesta där verkar ha redan använt Android Market tidigare på sina telefoner men har vid ett senare tillfälle fått problem med nedladdningen då de t.ex. bytt e-postadress. Jag å andra sidan packade upp min Desire igår och använder Android Market för första gången och det fungerar icke kan jag rapportera. Jag har alltså exakt 132 MB internminne och 3,48 GB på minneskortet som står tomma! Så nog handlar det inte om att det inte finns tillräckligt med ledigt lagringsutrymme på telefonen inte. Haha, snacka om besvikelse! Relaterad tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=19702
Market strular för tillfället, skulle tippa på att problemet finns hos Google och inte i din telefon då jag också har problem att hämta hem appar just nu.
Brukar bugga med jämna mellanrum, oftast krävs det lite handhavande för att få igång "fastnade" appar tycker jag. Sällan dom står och kommer igång av sig själva om dom inte kör på en gång. Dessa trixen brukar i blandad ordning fungera för mig; *Byta mellan WiFi/3g *Logga in/ut på gTalk (google services) *Starta om nedladdning och gå till "hämtningar" i market Lite märkligt att det skall vara så svårt ibland.