Android med dual sim och bra kamera

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Kate, 1 apr 2017.

1. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Ja, det finns ju lite olika aspekter att väga in. För min en egen del vill jag helst inte byta ner mig från kameran i Nexus 5X samtidigt som jag vill ha dual-sim och en så ren android som möjligt och då verkar Moto Z och Moto Z Play vara den bästa kompromissen just nu som jag hittat. Misstänker att jag kanske byter ner mig lite när det gäller kameran men att slippa ha dubbla telefoner kan vara värt att kompromissa lite för. Med Moto Z får man bättre prestanda och en tunnare telefon på bekostnad av minneskortsplatsen och batteritiden så jag tror att det blir en Moto Z Play.

EDIT: Eller kanske en Moto G5 plus som verkar lovande: http://indiatoday.intoday.in/techno...mera-performance-price-rs-14999/1/906983.html
    Tydligen kan den också ha 2 SIM + minneskort och kameran verkar skaplig.

Last edited: 1 apr 2017
  2. Marjan

Marjan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Vänta bara tills nya Moto Z Play/Moto Z släpps, med tanke på den stora uppgraderingen från G4 Plus till G5 Plus..

3. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 419
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    ja moto g5 plus kan nog va nåt om man vill ha en mindre skärm, den där processorn överraskar positivt kan jag säga. köpte en lenovo p2 med sd625 för att ha som reserv men jag har använt den mycket mer än så för jag gillar den som sjutton. enda dåliga med den luren är just kameran :ehm:. synd att g5 plus med 4GB RAM inte verkar vara på gång i sverige, samt att moto z play också bara har 3GB. klart 3GB funkar, men 4GB känns tryggare :)

jo nog ser man fram emot dem, men de brukar ju komma först till hösten och så länge tror jag inte TS kan vänta i alla fall :D

4. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag har 2Gb idag i min Nexus 5X så 3Gb tror jag ska räcka helt OK. 5.2 tum istället för 5.5 på Moto Z ser jag också som en fördel då jag haft 5.5 tum tidigare och tyckte det var aningen för stort. Det enda jag egentligen ser som G5 Plus saknar som jag skulle få med en Moto Z är USB-C. Varför göra en telefon 2017 med Micro-USB?

5. kissidor

Mottagna gillanden:
    2 419
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    ja just ja, du kom ju från en nexus 5x - ja då måste det ju vara helt ok med 3GB i en moto iaf - kanske inte lika ok i tex en samsung om man säger så... moto g5 plus ska väl landa här om en månad ca, vet dock inte om TS kan vänta så länge med tanke på varför hon vill ha en ny telefon :)

ja vad märkligt att de satt en micro usb i den o_O! det är väl inte hela världen iofs, men dock inte vad man väntar sig av moto

6. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Sant, för min egen del sitter jag dock inte i sjön.

Mycket märkligt, nästan som att "- Hoppsan, den blev lite för mycket premium så vi slänger in en gammal micro-usb så att den känns lite mer budget." Som du skriver, inte hela världen egentligen, men en störande detalj som inte borde påverkat produktionskostnaden mer än marginellt om de istället valt USB-C.

kissidor gillar detta.
  7. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Tack för all respons! Beställde en S7 G930FD precis. Rosa! :D 4600 Kr med frakt blev det.

Nu är det bara att hoppas att den hinner fram innan ungen ploppar ut ^^

Någon som vet hur det funkar med garanti på importerade mobiler? Måste den tillbaka till landet man köpte i? Säljs dessa lurar i Europa eller måste de till asien?

8. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 650
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Samsung har ingen världsgaranti. För telefoner som är sålda inom EU så spelar det ingen roll vilket land som reparerar, men när det gäller just din modell, så skulle jag nog tyvärr tro att det måste tillbaka till landet där den är köpt ifrån

9. kissidor

Mottagna gillanden:
    2 419
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    grattis då, och lycka till med leverans och ploppande :)!

jag försökte få tag i en rosa jag med i förhoppningen att den skulle vara lite kopparaktig, men jag fick nöja mig med en bäbisblå... - lite kluven till det :ehm:, läckert på sitt sätt antar jag, framförallt med den där guldkanten som sticker av, men samtidigt - när har bäbisblått nånsin varit ok till nånting annat än bäbisar :teeth:?

hur det blir med garantin kan nog bero rätt mycket på vilken säljare du valde. stod det nån info om garanti i texten? jag valde en som skickade från uk och som hade rätt tydlig garantiinformatin som såg helt ok ut. i det fallet skulle man då skicka den tillbaks till uk, och det kan man ju leva med tycker jag. nu har jag vad jag minns inte behövt åberopa garantin någon gång förut på en telefon men... man kan väl ge sig på att det är nu det skulle hända isf, när det skulle bli krångligare än vanligt!

10. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Det stod 3 månaders garanti på den jag köpte. De flesta fel borde ju ha visat sig inom den tiden tycker man ju. Men man kan ju ge sig fan på att det kommer andra fel bara för att man saknar riktig garanti denna gång..