Android när man reser.

Diskussion i 'Allmänt' startad av Clementine, 14 sept 2010.

1. Clementine

Clementine Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag vill köpa en android telefon (HTC Wildfire).
    Men jag är osäker på om det är något för mig.
    Jag bor i Sverige nu men tänker åka till England i ett par månader och sedan Norge. Jag har tänkt använda telefonen till att betala räkningar, hålla kontaken med folk hemma via facebook o.s.v.
    Sen har tänkt att ha kvar mitt kontantkort och köpa ett nytt i england tex och inte ha internet på hela tiden utan koppla upp mig när jag är på ett café eller vandrarhem med wifi eller som nu innan jag åker koppla upp mig på mitt trådlösa internet här hemma.

Funkar detta eller är jag helt ute och cyklar?
    Tycker ni det är helt onödigt av mig att köpa en android?

Tack på förhand!

2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Det ska funka alldeles utmärkt och det finns inget "onödigt att köpa android", de finns ju redan från 999 kr så jag tycker det verkar onödigt att inte köpa android. (Om man inte är uppe toppsegmentet, för där kan nog bli minst lika nöjd med iPhone om man inte är insnöad på öppenheten i Android)

Tänk bara på att kolla i förväg så att webbläsaren i telefonen funkar med din bank om du tänker betala räkningar. Med Nordea funkar det iaf fintfint men om banken kräver nåt certifikat eller liknande, eller bara har vissa godkända webbläsare (Swedbank tillåter inte ens chrome) så kan det bli problem..

Wildfiren verkar va en bra telefon, men tänk bara på att skärmupplösningen gör att många program inte funkar (eller åtminstone inte listas på market) och att surfning blir lite bökigare än med en mer högupplöst lur. (mycket scrollande)

3. Clementine

Clementine Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket för svaret!
    Oh, så med andra ord kommer jag inte kunna betala räkningar via swedbanks hemsida? Tusan!

Vad är skärmupplösning? Hur stor skärmen är?
    Nu är ju inte jag så insatt så jag har räknat med att inte märka sånt hehe...

4. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Testade just med Swedbank från min HTC Hero och den är inte tillåten, så det blir nog svårt.

Vad du kommer åt är deras mobilsida, men där kan man inte betala räkningar. Vad du också kommer åt är Swedbanks Android App, men inte heller där kan man betala räkninar i dagsläget. (Kanske kommer dock?)

Upplösning är antal pixlar (bildpunkter) som ryms på skärmen. Mer om det kan du läsa här

5. Lumamannen

Lumamannen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Razr 60

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Razr 60
    Telefon 2:
    Ticwatch pro 5
    Platta:
    Samsung Tab S8+
    Testade just på min Galaxy S, den varnade och sa att alla funktioner kanske inte fungera, men det snurrade på utan några problem alls... Med bankdosan alltså.

Så... lägg ett par kronor till och skaffa Galaxy S... Eller testa med en annan webläsare.