Android och Apps, a joke?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Habu, 26 maj 2010.

1. wimanx

wimanx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Måste tillföra lite till dennna disskution

Har iPhone användare samma applikations stöd som vi har här på Swedriod?
    ta tex Snowstorm, vemringde?, truecaller och sr player som exempel

Rätta mig gärna om jag har fel, men finns det en motsvarighet till swedriod för iphone?
    (där användare och utvecklare är så integrerade som här på swedriod)

Jag tycker det är en stor fördel för Andriod och applikationerna att det är på detta sätt (många plus till swedriod förståss)

Du som användare finner en bugg i en app, skriver det här på swedriod, utvecklaren läser och buggrättar, varav det utkommer en ny version på market i princip samma dag

För mig så finns det inte ett bättre telefon operativsystem idag, just pga denna fina integration

2. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Håller med ovanstående. Android communityn är helt underbar! OpenSource communityn överhuvudtaget går inte att jämföras med iPhone eller Windows enligt mig!

3. Codeape

Codeape Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 27 maj 2010
  4. Ruscam

Ruscam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Klassiskt. Svarar enbart på det som ställs som negativt mot dig och inte ett dugg på mitt konstruktiva inlägg som i princip slätade över allt ditt gnällande. Allt enbart för att försöka piska upp nya aggressioner.

Som sagt, kör vidare på din windowstelefon och återkom om ett år så får vi se resultatet av Googels satsning och windows nya operativ.

5. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Måste tacka Habu för att han bidragit med motivation till att göra bra apps eftersom de befintliga är vidriga. Genialiskt tillvägagångssätt Habu!

:ehm:

6. Ruscam

Ruscam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Sluta hetsa du oxå då så slipper sånna här människor få vatten på sin kvarn. Tycker vi håller detta forum sakligt och snyggt, finns många andra "fjortisforum" för folk som Habu att söka efter uppmärksamhet på.

Lås denna tråd i ett år nu så får vi se hur läget är och om Habu har fått käkat upp sin hatt eller om Iphone och Windows klarar att hänga på tempot som Google och alla utvecklare satt upp.

MVH
    /Marcus

7. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Håller inte med Habu om att det finns dåliga apps på market tycker dessutom det är lite taskigt för mot all de lysande android utvecklare som finns till android (finns många på detta forum) om du inte gillar appsen ås får du komma med lite konstruktiv kritik och säga vad som saknas kanske någon som vill göra en sån app eller du kan ju göra den själv. Däremot vore det skit kul med en app tävling över sommaren på swedroid. Vet inte om det behövs så mycket i prissumma. Bara reklamen som swedroid skapar för den bästa appen är motivation nog för mig men jag kommer å andra sidan sitta och försöka bygga lite coola apps under sommaren ändå om det är någon som har några grymma ider får ni gärna pm'a dem vet att det finns en sektion på detta underbara forum redan med appförslag.

Men en tävling hade så klart varit kul +1 för det :P.

//Reconnnn

8. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 559
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vi skissar ständigt på nya tävlingar och när/om vi drar igång en sådan här tävling, så kommer vi garanterat se till att göra det värt mödan.

9. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Lysande bernard :D längtar redan finns det några planer på en programmerings tävling över sommaren?

10. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 559
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag vågar varken säga bu eller bä på den punkten, det är något tiden får tiden utvisa.

11. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Okej jag håller tummarna medan tiden då :P

12. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag måste iofs hålla med om att Android Market innehåller för mkt appar som är dåligt gjorda men visst finns det mycket bra skit också men det känns nästan lite som att det är där Apple har gjort nåt bra. Deras tunga krav skapar ju faktiskt näst intill bara kvalitetsappar.

Det känns nästan lite som ett mellanting vore bra. Visst kan man kolla runt och få appar rekommenderade men det är ju faktiskt inte tillgängligt för alla på samma sätt och många råkar då ut för skiten och den smällen får ju sen Android ta, från både droids och iPhone-användare som är vana vid felfria produkter och då väljer att dissa Android för deras problematik.

Google skapar ju redan en viss frustration vad gäller Androids tillgänglighet och kvaliteten på den så det är väl kanske inte så konstigt att de utomstående reagerar på det?

Jag tycker att Habu sa en del bra skit men språket får han ju helt klart lösa. Man får mer respekt och bättre gehör om man talar med ett bättre språk.

Imo så ställer sig Androids fanbois i samma försvarställning som iPhones och ger varrandra lika mycket skit. Språket här inne mot hans kommentarer visar ju det. Kass attityd mot kass attityd och den ena kassa attityden skulle vara bättre, hehe. Intressant imo.

Jag hoppas iaf att nångång så slipper vi ser alla de där cpmånga appsen med japanska småluder! För fan?!

Jag gillar Android en än sålänge och speciellt min X10 och jag uppskattar att jag hade Swedroid att luta mig emot för annars vet jag inte om Android hade varit lika intressant. Alla har inte samma förutsättningar.

13. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

TLink jag håller med dig jag älskar öppenheten på android men visst kommer det produceras en del skit när det är så öppet men jag anser absolut inte att lösningen är att göra en hårt kontrollerad market då skulle jag mycket hellre vilja att man kunde gå in på en alternativ market där bara de apparna som i har fått ett bra betyg i det land man lever i kommer fram. Men jag vill fortfarande ha kvar en market med massor med konstiga appar där nya guld korn kan komma fram och utvecklare kan få kommentarer som hjälper dem bli bättre utvecklare och förbättra sina appar. Jag vill verkligen inte att google skulle lägga sig i vilka appar som dyker upp på market utan låt användarna göra det det är ju trots allt de som ska använda alla appar i slutändan.

Hoppas ni förstår hur jag menar :P

//Reconnnn