Android Oreo / 8.0 - Allmänt, tips & tricks

Diskussion i 'Allmänt' startad av bvb, 22 aug 2017.

  1. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Någon annan som tidigare haft sökfältet i Chrome där nere, men fått det flyttat till toppen igen idag?
    Och när jag kollar inställningarna chrome://flags/#enable-chrome-home så finns inte ens alternativet kvar för att aktivera nedre sökfält.
     
  2. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Är detta inte lite olika från enhet till enhet. Hos Huawei blir man flyttad till deras Phone Manager app vid långtryck på notifikation. Dock har även den liknande inställningar och verkar anamma notification channels, men det kan se väldigt olika ut från enhet till enhet kan jag tänka mig...
     
  3. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER


    Japp. Och jag har flippat runt med flags som en tok för någon vecka sen för att få tillbaka läget men det är borta just nu. Det som finns är "duplex"-läge men det är inte ens i närheten av samma.

    Tycker det är värdelöst att de tagit bort det alternativet. Självklart borde det vara en standardinställning. Varför vill man ha fältet uppe? Heltokigt.

    Den ändra "new tab"-setupen stör mig också mycket och att man inte kan ta bort rutorna med senaste besökta sidor/bokmärken/använt på andra enheter är också det störande.

    Tur det finns andra webläsare...
     
    thexps gillar detta.