Tänkte ni på att när Pixel-telefoneran presenterades sa hon att dom kommer att få Android Q "this summer". betyder det att Android Q kommer tidigare än vad vi trott (istället för senare i höst) eller bara skev definition av "sommar"?
BankID verkar behöva installeras om, får testa att aktivera upp det när jag kommer hem. Google Pay fungerade utmärkt (Klarna-kort).
BankID fungerar fint för mig i beta 3, men då kom jag från beta 2. Har man precis hoppat på betan behöver man ominstallera BankID. Ja, bra fråga. Antagligen 31/9 då
Jag kom direkt från Pie till beta 3 och behövde inte installera om. Jag behövde det dock när jag gick från Pie till beta 1.
Jag uppdaterade efter ni som testat skrev. Hade inte några problem med varken BankID eller Google Pay! Kör som sagt med Nordea Wallet på en Pixel 2. Gesture navigation är förvirrande och fungerar konstigt i landskapsläge märkte jag. Back-knappen syns ju när man visar tangentbordet och i landskapsläge tar det plötsligt en massa plats nu. (Back-knappen låg i botten av mobilen även när man vände på telefonen innan) Saknar också hur man har rotation manuellt. Nu finns ju inte knappen där längre?
What??? Testade klarnakortet också via google pay men app sa "Google Pay fungerar inte i denna affär" (något liknande) fast den hade bip-scanner och alltid fungerat tidigare... Edit:typo
Har ni fått ta bort erat kort i Google Pay sen lägga till det igen eller har det aldrig vart ett problem? Skulle kunna vara Hemköp som hade nått fel/problem med sina maskiner.. :/
Får köra en test någon annanstans först innan ja tar bort/ändrar något i Google Pay för att se om det var Hemköp de var fel på :/ tack för snabba svar iaf
Riktigt nöjd med senaste betan. Den nya navigeringen och black mode är stora steg. Android känns kul igen. Har använt iPhone X en del på sistone och har gillat den mer än jag velat men nu är jag tillbaka
Är det bara jag, eller har det tillkommit en funktion som tänder skärmen från AOD när man lyfter luren och tittar på den? Om jag bara rör på den så stannar den på AOD, men riktar jag den mot mitt ansikte så tänder den upp skärmen.
Märkte samma sak, så jag stängde av "inställningar -> system -> rörelser -> Lyft telefonen för att kolla mobilen" och nu tänds den inte fören jag dubbel petar på skärmen eller klickar på ström knappen. Kanske är det du letar efter?
Kan vara. Jag kopplade det till när jag faktiskt tittade på luren, inte bara lyfte den. Men det kanske bara är placebo. [emoji14]
Beta 3 ger mig galen battery drain. Telefonen är konstant varm. Kör Pixel 3. 100% -> 30% på 3h. I vanlig ordning noll hjälp från Googles batteristatus: Voi-appen slutade också fungera av någon anledning. Den kan inte hitta position utan visar bara världskartan.
Antar att du inte kör med root? Annars kan man ju kolla det med t.ex. Wakelock vad den nu heter kommer inte ihåg hela namnet
Nej, jag har inte rootat denna, hade varit enklare annars. Jag misstänker att det har med platsinfo att göra. Platsidikatorn lyser konstant.