Hej!
Nu vet jag ju inte vilken order just din är men ibland tar det lite mer tid. Jag får väl börja att be om ursäkt men du skall också få en förklaring.
Eftersom detta är en affär som ligger vid sidan om studier och arbete kan vi inte växa så mycket som man annars hade kunnat. Om man inte kan växa så mycket kan man heller inte ha daglig utgående post då vi i det fallet får betala straffavgifter då vi i så fall skickar för lite. Det resulterar i att vi kan skicka cirka två gånger per vecka.
En annan anledning som är väldigt temporär är att DHL har lyckats slarva bort ett paket som innehåller packmaterial till oss. Tejp, kartonger och annat. Det borde vart här i början av veckan men skall dyka upp här idag. Detta är dock första gången det händer men ändå värt att nämna nu då du undrar. Man kan tycka att man skall köpa in mer packmaterial och kunna lagerföra det på ett annat sätt men eftersom man som företagare inte vill binda upp likvida medel i lager måste vi köpa in precis när det tar slut. Annars hämmar vi tillväxten rätt rejält.
En tredje anledning till att den kan ligga som "Confirmed" ett tag är att pengarna sitter fast i överföringen någonstans men att själva ordern dyker in i vårt system. Då skickas det ut ett email till dig om att den är "Confirmed" men i själva verket har vi inte fått in pengar för ordern och således hamnar den inte i packlistan. Detta brukar göra att vi har hela ordern, inklusive pengarna, en eller två dagar efter inbetalning. Detta problem ligger inte på oss utan betaltjänsterna Payson, Paypal m.fl.
Dessa tre kan ha med att göra att du inte fått din order. Vi gjorde nämligen ett utskick i tisdags eftermiddag och hade planerat att göra ett igår eftermiddag eller idag förmiddag men då DHL inte har producerat vårt paket blev det ganska svårt. Vi vill inte skicka i lådor som inte håller måttet med tanke på allt ifrån miljö till skydd mot stötar. Då vi började hade vi ganska billiga lådor som köptes på t.ex. Clas Ohlson men efter ganska många trasiga leveranser (vilket ju självklart blev ett irritationsmoment för våra kunder och en kostsam historia för oss) köper vi ifrån ett och samma ställe där vi vet produkterna håller för allas krav.
Jag hoppas att det gav dig svar till varför din order inte än är i din hand
Last edited: Apr 29, 2011