Jag tar det som att du tycker det dröjt lång tid ifrån beställning till leverans.
Ibland tar det längre tid då vi inte kan skicka var dag. Som vi är öppna med är detta en sidoverksamhet och därför kan vi inte skaffa oss omsättningen i beställningar till att ekonomiskt försvara utskick var dag. Tiden finns inte heller alltid där.
Det som däremot oftast händer är att betalningen tar en stund att gå igenom. Innan vi har registrerat betalningen genom något av betalningssätten packas inte ordern eftersom den då inte dyker in i vår packlista. Många beställningar, nästan 1/10, går inte igenom på grund av något på kundernas sida. Kanske funkar inte kortet, kanske finns det inte pengar nog på kortet eller så strular Paypal. Vissa gånger fastnar betalningen emellan våra system och de betalningssystem vi använder i ett par dagar. Har man då otur hamnar man i packlistan dagen efter, eller till och med samma dag, som vi har skickat iväg en bunt med ordrar.
Att vi annonserar nya produkter innan vi skickar ut det folk beställt kan dessutom bero på att vi inte alltid skickar ut och annonserar produkter ifrån samma ställe. Allt skickas ifrån Jönköping men en del av företaget, och där mycket inköp, sitter i Göteborg.
Vi försöker dock alltid skicka ut så snart som möjligt efter beställningen dyker upp hos oss. Ibland får man sakerna dagen efter och ibland efter ett par dagar. Hamnar man i en sits där först betalningen inte kommer till oss samtidigt som den erläggs samtidigt som vi precis gjort ett stort utskick kan det dessvärre dröja med leveransen.
Vi vill skicka våra paket på det sättet där det kostar minst för att trycka ner priserna så lågt som bara möjligt går. Posten vinner den fighten rätt rejält och även om posten tappar bort ett paket då och då blir det ekonomiskt hållbart. Problemet med Posten, och alla andra transportföretag för den delen, är att man måste skicka minst X antal paket för att vi inte skall få straffavgifter. Galet men sant.
Jag hoppas du fick svar på din fråga!
Var det nu så att du menade något HELT annat än vad jag svarade på är det bara bra för oss att förtydliga saker angående vår älskade webbshop!
Vi är alltid tacksamma för synpunkter 
EDIT: Nästa utskick går ifrån Jönköping imorgon och levereras till största sannolikhet på måndag.
Last edited: May 10, 2012