Fråga: Android TV-box och CEC för Inputstyrning

Diskussion i 'Android TV' startad av Exile82, 6 aug 2019.

  1. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Tjena. Är fortfarande lite grön på det här med CEC, jag har aldrig haft någon anledning att använda det då jag har en Logitech Harmony som sköter det åt mig. Men nu har jag hamnat i ett läge där det trots allt kan vara intressant.

    Jag har IPTV via Boxer (samma TV Hub som Comhem), och i androidgränssnittet kan man aktivera CEC. Men det finns väldigt få inställningsmöjligheter. Kan man få TV-Boxen att ändra inputkälla på en AVR/Förstärkare?
     
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Det beror på hur de olika enheterna tolkar CEC. Oftast är det begränsad funktionalitet som fungerar tex piltangenterna, back, Ok, volym upp/ner, kanal upp/ner. Det lättaste är väl att bara testa och se vad som fungerar, vad hindra dig liksom?
     
    bernard gillar detta.
  3. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Tack! Jag tänkte höra mig för först, jag vill inte starta att labba för mycket, familjen kommer att lyncha mig om det börjar att strula mer.
    Om jag tolkar dig rätt så är det enklare kommandon/knapptryckningar som fungerar (oftast). Inte nödvändigtvis att byta ingångskälla på en AVR?
    Jag kör CoreElec (Kodi) på en Odroid N2, där kan man speca exakt hur den ska styra en AVR, TV eller båda två. TV-Boxen verkar vara långt ifrån så intelligent.