Android TV UG802

Diskussion i 'Android TV' startad av Oceanic, 24 sept 2012.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag blev väldigt sugen på denna! Jag vet att den klarar av 12 GB blurays i 1080p utan problem! men jag undrar hur den klarar av okomprimerade blurays över 30gb osv, klarar den av att skyffla all data utan att det hackar ?
    Detta är ju mkt viktigt då jag tänker ha denna som min mediaspelare, och kommer ofta spela väldigt högupplösta filmer.

    [​IMG]

    "The MK802 caused quite a stir when it was released about 4 months ago, the idea of turning your TV into a fully functional Android device for less than $70 was obviously quite an attractive one. Unfortunately despite a few tweaked ROMs such as Uberoid becoming available, the device never got a fully functioning CM9 port and it looks like it perhaps never will now. The UG802 is quite an impressive upgrade to the MK802, sporting the Cortex A9 based RK3066 SoC, it boasts a dual core 1.2Ghz CPU, Quad core Mali400 GPU and 1GB of RAM. What’s more, the release price is pretty much the same as the MK802 release price. Aside from the beefed up specifications the only other change looks to be the removal of the mains port, now the device is powered solely over the MiniUSB port on the far side."
     
  2. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag tvivlar på att den kommer greja att spela upp det över WiFi, men funkar säkert från en ansluten USB-disk. Finns flera trådar om Android-stickor att plugga in i TVn.
     
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    okej, hade väl främst tänkte spela upp från sdkort...
    Men varför jag frågar är för att mina galaxy note ej kräver att spela upp blurays över 20 gb.. den klarar inte av att skyffla datan....verkar inte finnas någon som kan svara på detta ? eller kollar alla bara på dåliga rippar nuförtiden ?
    Man vill faktiskt kunna spela okomprimerat ibland för vissa filmer!
     
  4. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    De androidspelare som jag har sett verkar klara uppemot 15Mbit bitrate, men inte mer än så. Vad det motsvarar i filstorlek vet jag inte, men det går lätt att räkna på.

    Hittade detta: "BD Video movies have a maximum data transfer rate of 54 Mbit/s, a maximum AV bitrate of 48 Mbit/s (for both audio and video data), and a maximum video bit rate of 40 Mbit/s."

    Personligen tycker jag skillnaden i kvalité mellan en bra rippad h.264/x.264 är så pass marginell att jag kan leva med det. Avkodningen i sig färgar ju också bilden (dvs, olika decoders gör ett bättre/sämre jobb än andra) och där tror jag nog en sån här enhet kan brista lite.

    Det här blir samma debatt som audiofil-diskussioner, i slutändan så är det flera faktorer som påverkar än bara siffror, men många stirrar sig gärna blinda på det.
     
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    [​IMG]

    Enligt den här bilden ska den kunna läsa över 50 mbit
     
  6. luttman

    luttman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    hur fungerar den att streama hdfilm?
     
  7. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Fast vad den klarar av att spela upp har inget med läshastighet från SD-kortet. Den måste bara klara av att läsa från ett medium med minst samma hastighet.
     
  8. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Måste alla citera en jättebild på 2 MB för att skriva till en enda mening...?
     
  9. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    I fallet med galaxy note tror jag det är minnesbussen som är flashhalsen ?
    Undrar om det är likande flaskhals på denna...svårt att hitta info.
     
  10. Flogger

    Flogger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  11. Droidrik

    Droidrik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ug802 recovery roota cwm custom firmware här finner ni länkarna!

    Nyttiga länkar för er som vill fördjupa er i ug802 och RK3360 många sökningar i diverse forum delas med tabletter som baserats på RK3360 då ug'n i princip är en tablett utan skärm!

    har lånat en halvt deffekt ug802 som ej vill gå vidare efter boot (läs r-box visas sen blir det bara svart på tvn) och skall förjupa mej i problemet och tror att den går i sk boot loop lösningen kan vara denna http://goo.gl/7ZWWX

    det finns numera bra guider ock hackade roms som gör ug'n andvändbar ju mera man läser om denna och andra mini pc eller tvpinnar desto mera intressant! OBS! vissa forum kräver registrering för att ta del av filer och guider på film clipp.

    Lite om chinahjärnan http://www.rock-chips.com/product.php id=84&width=830&height=500

    om hårdvaran http://goo.gl/V9qQs
    och lite djupare http://goo.gl/Nnp8r

    här hittar ni info om finlessrom och bla wifi hack då vissa har problem med wifi pga dålig antenn (läs ej fast lödd antenn på tidiga enheter) http://goo.gl/7zLda obs registrering be

    ännu en bra sida om ug om rootning och cwm http://goo.gl/sqJKB
    och lite till http://goo.gl/dresk

    hoppas detta hjälper tvivlare resp spekulanter på ug802 det mesta kan man ju fixa även om det kommer från kina!
     
    svenix gillar detta.
  12. Miiku

    Miiku Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tja,
    Hamnade också i en vad man skulle kunna kalla bootloop efter att jag försökte fixa playstore med framework.jar trixet.. glömde kolla att rättigheterna på filen var samma som tidigare och efter omstart så fick jag bara ett felmeddelande att "com.android.phone" (eller liknande) inte kunde starta.. kunde inte göra någonting men på forumet:

    http://www.ovalelephant.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=1211&start=10

    och posten av Troz (den med en bild) är en bra guide om hur man får in den i "flash läge" genom att kortsluta den på ett ställe.. därefter var det bara att flasha den med en update.img fil (orginalet)

    Därefter så flashade jag om den med finlessrom igen och ersatte framework.jar igen och ändrade rättigheterna och startade om. Så nu har jag access till play store och jag kunde installera Netflix och kan säga att det rullar på bra!

    Här är instruktioner för hur ni får till att Play Store inte tror att man är i Kina:
    http://armtvtech.com/armtvtechforum/viewtopic.php?f=5&t=4&sid=b3ab293e506cc498bd64c40781261553

    Kör ni Finless 1.4 så är det "Firmware 9/03" ni ska använda er av.
    För att ändra rättigheterna på filen efter att ni kopierat över den kan ni använda er utav ES file explorer med root rättigheter..

    Använder mig av Logitech K400 tangentbord med mousepad och den funkar perfekt! inga inställningar behövs göras utan den funkade direkt när jag la in usb stickan.
     
  13. fjante

    fjante Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  14. Feffe

    Feffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

  15. syngve

    syngve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

  16. forgir

    forgir Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  17. ElakaArne

    ElakaArne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

  18. Grimfango

    Grimfango Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som vet om det finns någon bra remote App man kan använda för att styra denna mojäng från sin egen android telefon?
    Jag vill helst inte koppla in något stort tangentbord och mus.
     
  19. benknackan

    benknackan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    1 295
    Mottagna gillanden:
    3 244

    MINA ENHETER

  20. syngve

    syngve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Nej, det är ingen tull. Däremot kan man åka på att betala svensk moms på 25 % samt en handläggningsavgift på 100 kr om man har otur.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2