Då börjar vi snacka farliga saker. Det strider mot allt var företaget jobbar efter. De skulle garanterat inte tjäna på en sådan modell. Inte vi heller för den delen.
Du köper en annan som uppdaterar oftare. Så får man företag att förstå. Tappar de marknad, med andra ord pengar, greppar de indikationerna rätt snabbt. Jag som inte bryr mig om ifall det är 2,1, 2,2 eller 2,3 kan absolut tänka mig att köpa en SE igen. Jag har 2,1 på X8 nu. Jag bryr mig inte om de extra funktionerna i 2,2 som alla är så kåta i. Därför ligger t.ex. en Arc rätt nära till hands i nästa köp.
Kunde inte sagt det bättre själv. Folk bryr sig inte. Bryr sig folk kan man ändå lösa det. Jag kan om jag vill slänga in en läckt 2,2 (eller är det t.o.m 2,3 nu?) ROM på min X8 om jag vill. Men jag använder inte de extra funktioner som finns i de nya versionerna. De flesta som köper en telefon fungerar precis som jag. Det är ytterst få, om man ser till alla som köper en Android idag, som faktiskt sitter och väntar på nästa uppdatering.
Malware? Som vad? Till skillnad ifrån HTC:s sence t.ex.
Last edited: 15 februari 2011