Android VS iOS

Diskussion i 'Allmänt' startad av johfel, 11 feb 2011.

1. AndreasLjung

AndreasLjung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Var bara en tanke faktiskt, har inte precis några undercover källor inom Apple och Google xD

2. schvaan

schvaan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Väcker en gammal tråd.
    Många nämner android-mobiltillverkarna som dåliga att underhålla sina "top of the line"- modeller.
    Då börjar i alla fall jag undra vilken mobiltillverkare (inte apple) som har bäst underhåll (uppdateringar,support m.m) av mobiler om man vill kunna behålla telefonen i 1-2år eller mer?

3. Departementet

Departementet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Menar du vilket OS eller specifikt Android?

4. walter_iego

walter_iego Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    En mobil bör minst ha en livslängd på ett par år, sedan är det väl upp till konsumenten om han eller hon vill ha det allra senaste. Det som vi upplever nu är både på gott och ont.

5. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Vad definierar du som livslängd? Den tidslängd den får uppdateringar från tillverkaren?

6. schvaan

schvaan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Syftar på android.

Anser att en livslängd på 2år inte alltid behöver betyda uppdateringar i 2år.
    Jag är en person som inte har något emot att betala ~6k för en mobilen den gången jag köper den. Men jag vill ha något i utbyte mot att jag betalar den summan.
    Senaste versionen av android behöver inte vara allt men att sluta med uppdateringar innan mobilen är stabil och fungerar maximalt till den prestandan den har tycker jag borde vara självklart vilket det känns att vissa mobiltillverkare inte tycker.

Därför frågan: vilken mobiltillverkare har bäst/längst underhåll av sina "top of the line"-mobiler?

7. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Nexus mobil utan tvekan.

8. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Tycker dock att HTC borde fortsätta att uppdatera sina "gamla" mobiler.

9. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Hoppas lg släpper en uppdattering snart känns ju dåligt att lansera en telefon och sedan inte, uppgradera den så att den funkar som köparen vill. finns säkert hundra saker att slipa på hos optimus 2x men dom väljer att vänta tills sommaren istället dåligt..

10. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Det jag hatar mest med Android, är att android behöver tegra 2 hårdvara och 1gb RAM för att få en smooth upplevelse.

När jag hade en iPhone 3G så var användar upplevelsen (inte vara hur fin och vacker UI't är, utan flytet) mycket bra. Spelen var mycket bra, inget lagg, ingen lagg i menyer, apple har ett bra öga för detaljer.

Nu har jag en Samsung Galaxy S med Darky's 9.5, och den är OK, MYCKET bättre än den Samsung sålde i affärer. Men användarupplevelsen är inte nära en iPhone vafan. Jag bryr mig inte om att man kan fixa mobilen hur du än vill.

Som jag sa tidigare iPhone 3G hade ungefär 400Mhz processor och min samsung galaxy S har jag överklockat till 1,3ghz. Ändå är inte flytet nära.

Detta ser jag som ett stort minus med android. Man behöver monster hårdvara för att få ett OK flyt.

11. Departementet

Departementet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Som en annan redan har svarat så är det Nexus som gäller då. Nexus S är det Samsung som gör, HTC gör Nexus One. Anledningen till det är att Nexus kör
    ren Android, utan Sense och Touchwiz. Så det finns inget "skal" som tillverkaren måste fixa till den senaste versionen Android.

N1 är som en HTC Desire utan Sense och NS är i princip en Galaxy S utan Touchwiz.

Nexus One har något år på nacken men kör Android 2.3.

schvaan gillar detta.
  12. luddde

luddde Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det där håller jag med om. Saknar också det där flytet. Tror dock att det blir mycket bättre inom kort då hårdvaruaccelererad grafik kommer.

13. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Tillverkaren som uppdaterar sina telefoner längst har jag fått en upplevelse är HTC. Jag räknar då bort nexus lite för att det inte är en tillverkare och sen lite att den är byggd för att vara "pure google" så att den "alltid" ska uppdateras.
    Sett många som sagt att det var dåligt att inte nexus one fick 2.3 samtidigt som S men läste någonstans att S hade en stunds ensamrätt på 2.3, om detta är sanningen säger jag varken bu eller bä om :) det lär ju märkas dock vid uppdateringen till 2.4.

14. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    HTC lovar ju 2.3 till Desire och Desire HD / Z.
    SE lovar 2.3 till x10 och med folks tjat kommer det kanske till mini också.
    I övrigt säljer ju SE som enda tillverkare, utöver Nexusburkarna telefoner med 2.3.
    Vet inte om jag tycker att HTC är så mycket bättre än andra.

Samsung har ju 2.3 på G till SGS.

15. matokt

matokt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Till sommaren? vafan? Var har du läst det

16. holck

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    LG's egna uttalande är Juni/Juli enligt Mobil.se's chatt för ett litet tag sedan.

Länk:

http://www.mobil.se/articles/lasarna-chattade-med-lg-1.420454.html

17. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Tänkte mest på att hero och legend har ju varit med längre än SE och dom har uppdaterats i alla fall till 2.2, om dom får 2.3 eller inte vet jag inget om. X10 har jag läst ska få 2.3 men att det skulle vara alldeles för dyrt att utveckla till alla x10/x8 så min personliga åsikt så tvivlar jag på att mini och x8 får 2.3, men självklart kan jag ha fel :) Även desire har väll varit med längre än x10 och ska fortfarande uppdateras, om HTC sagt att det är sista vet jag inte men tror nog på det jag läst att det här är x10 sista. Sen vet jag inte om jag har rätt med att desire varit med längre :) men har för mig det, rätta mig gärna om jag har fel

Sen så är det ju ett litet race eller vad man ska säga, finns ju en tråd där man fick rösta om vilken man trodde skulle få 2.3 först av x10, sgs, DHD/Z och desire :)

18. holck

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Beträffande vilken som varit med längst av x10 och desire är det faktiskt precis hugget som stucket. Troligtvis är det precis en månad mellan eller liknande.

Ja, det är nog för dyrt med de där. Men tiden utvisar vad de får.
    Oavsett vilken lur som får vad så säger jag som jag brukar; tror på det när jag ser det.

19. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Ja du ser :)

För att köra lite ontopic så kommer ju nexus alltid att vara på topp, dock ingen tillverkare.
    Av tillverkarna så känns det nästan som att SE kommer ligga väldigt bra till med uppdateringar på dina nya telefoner, som sagts tidigare så är dom dom första som har 2.3 i sina telefoner idag. Tror att ni förstår att jag menar utöver Nexus :)

20. CongoMama

CongoMama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Minst två år? Det är ju uselt om inte en telefon överlever mer än 2 år. Jag blev galet besviken för att min mobil dog efter 2 år. Varför skaffa bra mobil om man ändå ska ha den så kort tid?
    Jag hoppas det inte är så med min mobil..