Tyvärr är det lite så att ju mer du stoppar i en telefon ju kortare livslängd kommer den att ha tyvärr. Så med andra ord så kommer telefoner strax över budgetklassen hålla längst.
Själv är jag helt Androidfrälst och det främst på grund av just den här sidan och dess forum. Jag hittade relativt snabbt en telefon som passade perfekt för mig och jag kunde inte vara mer nöjd. Jag har dock rekommenderat iPhone till folk och det är enligt mig två helt olika grupper som Android och Apple inriktar sig på. Mindre tekniskt lagda personer som vill ha en telefon som klarar det mesta ska ha en iPhone enligt mig men då påpekar jag också väldigt noga att man betalat bra mycket mer för en annan sorts produkt. Prestandan är ofta sekundär när de jag rekommenderat vill ha en telefon och att göra telefonen personlig lika så. Polare som däremot känt sig begränsade med till exempel Symbian har jag pekat åt androidhållet. Båda telefonsorterna har jag lekt flitigt med och båda känns väldigt bra, jag kände mig dock som en fånge med iTunes och orkade inte betala så mycket mer för att få en jailbreakad iPhone som en Android lur med allt som jag ville ha. Så, man väljer väll helt enkelt konformitet och hög kvalite eller så väljer man möjligheten att lka mer med telefonen, göra den mer personlig och ett större utbud av telefoner. Hur som helst så blir man nöjd om man orkar iTunes/jailbreakar eller väljer en bra droid