Hejsan! Jag heter Ludvig Nilson och går i trean på gymnasiet, jag går Kulturama gymnasium inriktning teater. I trean har man, som ni kanske vet, ett projektarbete. Jag är väldigt intresserad av android och har därför valt att göra en androidguide, denna skall vara lättläst och tanken är att den ska föra läsaren från att vara helt ovetande om android till att besitta mer avancerade kunskaper om androids uppbyggnad och potential. Jag ska givetvis tillföra alla de kunskaper som krävs för att hantera telefonen som en smartphone till läsaren samt recensera ett X antal användbara appar.
Jag själv är ingen expert utan bara en entusiast som hållt på med android i ca 1,5 år och funnit det mycket intressant. Jag har kunskaper som täcker ca 80% av androidguidens innehåll, men har svårare med saker som t.ex Dalvik, hur själva systemet är uppbyggt och sådana saker som det finns dålig dokumentation av. Därför behöver jag någon/några personer som kan agera som "faddrar" och hjälpa mig att förklara och förstå diverse saker som kommer poppa upp under skrivandets gång.
Jag söker kompetenta personer som är villiga att bidra med sin kunskap.
Mina krav är endast att du ska vara någorlunda tillgänglig på mail, du ska ha avancerade kunskaper kring android och du får gärna kunna använda dig av en lättförstådd pedagogik.
Detta är inget vinstdrivande och jag kan tyvärr inte ge någon ersättning annat än min tacksamhet samt kreditering i guiden.
Skicka ett mail till mig med lite info om dig själv och dina androida erfarenheter om du är intresserad!
[email protected]
Tack!
Ludvig Nilson
Click to expand...