Angående: Froyo till Galaxy S.

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Pr0b1n, 24 sept 2010.

1. noname

noname Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Välkommen till swedroid och välkommen till JF3-gänget :P

2. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

jobbigt, nåja hoppas 2.2 får spurt på våra mobiler då dom har potential när man ser hur snabba dom blir nyare FW's(inofficiella). jag sitter inte med JF3 som ska vara riktigt sunkig vad jag hört. själv sitter jag på JM1 eftersom jag beställde när den fanns på mobilerna.

mkt egendomligt att dom inte släpper den på kies så alla kan få swype och slippa de värsta buggarna, tex svartskärmarna...

3. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    När jag köpte min kom den med JF3, som var ett helvete. Uppdaterade till JM1 via kies (test mode on), som är betydligt bättre. Jag har inte testat någon annan, men JM1 sägs vara medelmåttig, så jag antar att telefonen förbättras avsevärt när froyo kommer för min del.

Vad gäller svartskärmarna så ringde jag samsung och klagade dels på gps:en, dels på just svartskärmarna. GPS:en skulle fixas med froyo. För att bli av med svartskärmarna rekommenderade han taskkillers.

4. jockie

jockie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snälla, skapa en egen tråd angående detta. Otroligt irriterande att skumma igenom alla dessa inlägg för att försöka hitta något som hanldar om Froyo till SGS! :mad:

5. Amedi21

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Ok, ang froyo till sgs. Igår sa en kille på samsung support att "froyo håller på att läggas upp i detta nu. den ska vara tillgänglig inom ett par dagar via kies". :-)

6. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Samsung måste ju sett till sin storlek vara helt kopiöst dåliga på att få ut uppdateringen i sådana fall. Hur svårt är det egentligen att med den serverkapacitet de har, samt egenutvecklad mjukvara, få ut en uppdatering. Herregud säger jag bara.

/ Hade nyss ännu ett sådant där ögonblick som förgyller livet när mobilen hänger sig när man ska skriva ett sms, samt att någon ringer samtidigt och man inte hinner svara. Känns som välinvesterade 6K just nu. :) Den har ju sådan kapacitet att vara enormt bra.

7. Amedi21

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Jag gav 3k för min genom jobbet, så jag skulle kunna säga att jag fick valuta för pengarna redan med jf3 :-) Jag håller med dig. Den har kapacitet att vara riktigt bra, men för den som inte rootat eller flashat är den rätt medelmåttig. Jag har missat tre samtal idag bara för att svarsknapparna inte visats under tiden det ringde...

8. cem

cem Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en känsla att ja vet vart du jobbar :)
    Fick samma deal från mitt jobb nämligen :P

9. hAmpzter

hAmpzter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej alla..

Jag har funderat på om det är så att Samsung har bytt filsystem iom FroYo-uppdateringen på det interna sd-minnet för att få bättre prestanda?
    Eller kommer lag-fixerna fortfarande vara intressanta (har inte testat någon än, men hade tänkt å göra det när väl FroYo har dykt upp om de fortfarande laggar såhär ibland)!

Har försökt söka lite på forumet, men hoppas ingen har frågat samma tidigare då jag inte direkt kunde hitta något om detta! :/

MVH
    </hAmpztern> (aka Jonas)

10. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det är fortfarande samma filsystem, och skulle inte tro att de någonsin kommer byta. Det betyder dock inte nödvändigtvis att lagfixar alltid kommer vara intressanta.

Sent from my personal Dis-organizer GT-i9000

11. hAmpzter

hAmpzter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo, fast då gäller de ju att Samsung kan ta sig i kragen och faktiskt fixa sina drivisar! :/
    Hoppas verkligen att dom får till det så att både GPS och filsystem fungerar så som dom säkerligen hade visioner om!