Angio's ACR LiquidE V1.9!

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av calle_d, 8 mar 2010.

1. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

adb reboot recovery

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

antingen genom quickboot från market lr via adb och då är det
    Kod:
    Adb reboot recovery

för att boota till bootloader är det
    Kod:
    Adb reboot bootloader

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

ADB är det enda som funkar på min telefon just nu. Tack. Trodde det var något sådant men denna gången lär jag vilja vara helt säker innan jag testar.

Så för att göra en dummie-guide:

Sen undrar jag om du har någon idé om varför min telefon hänger sig totalt när jag skall roota nu. Den går alltså inte igång efter det. Det blir totalt snett och jag måste lägga in en rom via Acer Download Tool.

Sen har jag, kom jag på, redan tryckt in en recovery på telefonen som det ser ut nu. I all panikångest trycktes det mesta in. Om jag flashar med en annan nu, enligt ovan, kommer den helt enkelt ersättas eller kommer den kaika ur? Jag vill hitta ett sätt att totalt göra om det eller ha ett "roger that" på att den guiden som gjort här ovan gör att det blir nya, fräsha, saker på telefonstackarn.

När jag testade att boota till recovery NU så blev det den lilla Android-gubben med en varningstriangel bredvid sig.

Kom på en annan rätt viktig sak. Sista kunde jag inte få kontakt med min telefon genom adb i bootloader mode utan enbart i OS-mode. Eller rättare sagt i något halvt OS mode eftersom den inte startade helt och hållet. Ställer ju till problem om man skall göra som ovan.

Last edited: 9 mar 2010
  4. Callahan

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

DD! Hoppas någon kan hjälpa dig! Det är ju det som forum skall vara till för. Inte som det urspårade modaco-tråden.

Vad tror vi? Jag skulle gissa på att när alla gett upp och slutat skriva i tråden kommer han släppa rommen. Någon som har någon annan teori?

5. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

flasha ACR romen 1.9 är inte samma som att flasha liquidE bin fil
    först flashar du officiella binfilen
    sen flashar du angios egna rom
    angående superboot kan du antingen flasha den i bootloader mode eller via den install.bat som följer med.
    eftersom jag inte vet hur han packat den kan jag inte säga vilket sätt du ska göra på men 100% säkert är att det går att göra via bootloader mode

6. inhumanity

inhumanity Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då var det sagt.
    Angio släpper inte ROMen än, hans Läcka har sagt att han inte får det just nu.
    Förstod det var någon förklaring då han "teasade" oss ;)

7. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Koppat från twitter:
    EDIT: två \n = ny twitt så läs nerifrån :)

8. Callahan

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Man har tappat hoppet för läääänge sedan...
    Trist med alla falska förhoppningar. Men tids nog borde den ju komma ut. Trist att liquiddelen på modaco inte är stark. Trodde det höll på att hända något där men jag antar att alla s.k. devs kommer dra sig därifrån nu.

Anledningen jag känner att 2.1 skulle vara bra är att jag upplever vissa problem med 2.000.16. När jag ringer så hör folk mig men jag hör inte dem, när jag ringer ett nummer som är upptaget så kopplar den bara ner.
    I övrigt är ju batteritid och prestanda mycket bra men dessa saker stör.
    Någon annan som upplever samma som mig?

Måste väl snart börja snegla på en nexus one. Jag som gillar min Liquid...

9. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ja, folk på modacos forum har verkligen förstört det lilla av community där fanns för denna telefonen.
    Gillar med min Liquid, trevlig telefon (även om N1 är bättre, men har ingen sådan privat... ännu?).

Men om du vill köra 2.1 så kan jag rekomendera dig följande, som fungerar perfekt för mig:

* Installera LCR111.
    * Byt ut launchern och spareparts till den som fanns i ACR18/LCR10.
    * Ta bort allt du inte använder, exempelvis email.apk m.m. (du har fortfarande gmail.apk kvar). Rensa vilt i /system/app-mappen. Skulle nått gå galet så har du update.zip-filerna och kan bara trycka tillbaka filerna som orsakade problem.
    * Ta bort genie-widget-apk'n.
    * Ta bort alla apk-filer som börjar med Voice*.
    * Du kommer nu sakna ett tangentbord. Lägg in scandinavian keyboard. Jag kör det med engelsk layout, gillar inte att ha öäå på tangentbordet direkt, lättare att trycka fel då.
    * Ändra minfree till 1536,2048,4096,5120,8192,10240 (kanske ev. lite högre om du vågar, men detta kör jag på)

Voice-sakerna drar ner prestandan enormt av någon anledning, tyvärr ligger default-tangentbordet i en av Voice-apkerna (minns inte vilken just nu). Likaså så startar email och vissa andra saker default i bakgrunden när telefonen startar och drar ner prestandan. Anser detta vara lite galet och därför rensat bort det jag inte använder.

Med dessa modifikationer så fungerar allt perfekt för mig. Har inga problem med att contacts tar lång tid på sig att ladda heller, som det gjorde default med lcr111. Tror det har med att göra att jag tagit bort vissa apk'er som startar default, så nu när jag startar telefonen startar istället contacts bl.a i bakgrunden, och då laddar den alla kontakter default, så allt är redan laddat då man öppnar den.

10. Callahan

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Lysande förslag på tweakning! :)
    Ska kanske göra ett försök. Blev så frustrerad då det var mycket som inte fungerade bra sist jag provade.
    Är dock lite osäker på detaljerna kring dina tips. Men det går ju alltid att läsa sig till! :)

11. Callahan

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

En tanke bara? Kan inte du släppa din tweak som en rom? Eller går inte det?

12. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jo, det borde gå.

Någon som har en enkel guide hur man skapar och signerar en update.zip så har jag att pilla med idag.

Kanske borde skriva ner tweaken lite mer detaljerat oxå, det är ganska enkla tweak egentligen, men dom fungerar bra för mig iaf.

13. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

ta en nandroid backup bara och släpp system.img så kan folk enkelt flasha den

14. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ska göra det...
    Sitter nu och hakkar ihop ett program bara som sätter minfree-settings vid uppboot automagiskt. Ska flytta över tangentbord o annat till system-mappen med så där medföljer tangentbord och annat ;-)

15. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

kan annars slänga upp min system.img där jag även moddat om statusbaren till transparent sådan vilket jag tycker blir snyggare

16. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

auto memory manager gör ju exakt det du vill och funkar vid boot.

17. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ahh, men nu är jag klar med min app ju :-P

Ska testa backuppa och flasha tillbaka o sånt nu om en stund.

Ska se om jag kan lägga upp en fungerande fil innan det blir kväll.

18. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Låter som en idé.

PM'a din gmail till mig, så skickar jag min nandroid-backup till dig, så kan du packa ihop detta till en lcr111-tweak?

19. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Lyckas inte ta nandroid-backup med den recovery jag har nu. Tror det var malez recovery (eller nått sånt) som jag lagt in.

Annars kan jag ju bara packa ner min system/app-katalog till en zip-fil, så kan ni själv synca över den mot er egna system/app-katalog och ta bort de andra programmen där ligger?

Börjar med det iaf... Skickar länk om en stund till nerladdning.

20. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER