Finns alltid fler saker man kan ta bort ;-)
Skulle rekomendera dig att ta bort
Facebook.apk med från system-mappen, och sen istället använda den som finns på Market ifall du använder det där Facebook.
Sen om du inte har några handikapp och därför inte använder
kickback.apk,
soundback.apk och
talkback.apk så kan du ta bort dessa med. Din telefon kommer krascha så fort du deletar dessa, men det är default-beteende eftersom dessa är "inhookade" lite överallt, även i launchern, bara starta om via "adb reboot" när du tagit bort dessa så kommer allt fungera som det ska efteråt.
Kan kan du även lägga till något program som ändrar minFree-settings så kan du speeda upp hastigheten ganska rejält.
Finns ett par på Market. Annars är här den jag utvecklat som du kan prova som automatiskt sätter ett värde jag testkört på min liquid ett par veckor utan minsta lilla problem
(kräver root):
http://www.megaupload.com/?d=BJ5FBYDO
Generellt skulle jag vilja säga att en så "ren" /system/app/-mapp som möjligt ökar prestandan... mycket eftersom många utvecklare (inkl. jag) gärna drar igång sina appar redan vid ACTION_BOOT_COMPLETED via services, och dessa går inte se, dom ligger bara igång i bakgrunden tills dom behövs. Ju fler processer som är igång, ju slöare blir telefonen.
Click to expand...