Angio's ACR LiquidE V1.9!

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by calle_d, Mar 8, 2010.

1. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om någon har tips på enkel dokumentation kring hur jag gör en update.zip av min nuvarande system/app-katalog så vore jag tacksam.
    Orkar inte sätta mig in i för mycket detaljer, har detaljer så det räcker redan som snurrar i mitt huvud ;-) så vill ha en enkel guide typ.

Eller om någon kan göra det åt mig?
    Skulle vilja ha en själv så jag enkelt kan flasha om telefonen och återställa detta enkelt (får inte nandroid att funka. Provade precis även flasha om 0.2.1 av malez recovery, får fortfarande inte rätt på det).

Vad som ska göras: Rensa /system/app/-katalogen helt och ersätta med filerna jag la upp i posten ovanför.

--

edit: Oj vad jag spammar :-P

2. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kul att ni fixade med detta!

Spamma på du bara! ;D

Hur gör man nu för att byta ut filerna i mappen på telefonen? Adb?

3. Callahan

MINA ENHETER

Min gissning:
    Man kör en adb uninstall på paketen som ligger i app-katalogen och sedan adb install på de som ligger i din katalog. Rätt?
    Vad är syntaxen för att göra så med allt?

4. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ursäktar att jag frågar men jag kan inte se någon bin fil i denna tråden har ni gömt den eller det kommer helt enkelt ingen? Vilken har ni nu? Tack

5. Callahan

MINA ENHETER

Inte än. Läckan som gett filen har stoppat den.

6. glimbrink

MINA ENHETER

Men ni måste väll sitta på någon 2.1 atm? eller har ni alla gått tillbaka till 1.6?

Goa200 snackar ju något om att det fungerar bra om man bara ändrar till rätt inställningar... Hjälp :D

7. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanske borde förtydliga mig här känner jag ;-).

Detta är ingen rom!
    Detta kommer aldrig bli en img/bin-fil.
    Detta är inte ens en mod till en rom (än).
    Detta är filer ni kan lägga in i /system/app/-katalogen till LCR1.1.1 om ni vet vad ni sysslar med.

Jag la upp en fil som heter system.tgz. Denna är bara en ren kopia av min nuvarande /system/app-katalog då många program (filerna i system/app-mappen i telefonen) är slöa och vissa i LCR1.1.1 är t.o.m broken, så bytt ut dessa helt enkelt bara.

La upp filen för att jag ville ha hjälp med hur jag skulle göra om filen till en update.zip-fil med script, för att på så vis låta er som kör LCR1.1.1 få ett lite snabbare och mer responsivt system utan vissa av buggarna där är i LCR1.1.1, såsom att kontakterna inte kommer upp på flera sekunder och att tangentbordet är slött m.m.

Använd inga av filerna jag lagt upp om ni inte vet vad ni pysslar med, för er egen skull. Jag som är nybörjare på det här med android på denna nivån behöver hjälp med att skapa min rom-mod helt enkelt. Mest programmerat förr, inte sysslat med så mycket saker på denna nivån.

Har ni kunskapen som krävs för att hjälpa till så hojta gärna. Annars så försök bara följa tipsen jag skrev på sida2 i denna tråden om ni vill ha lite snabbare rom.

8. glimbrink

MINA ENHETER

Ja men det är just det jag också söker, hjälp med att få en stabil modifierad lcr 1.1.1

Min heter Acer_liquidE_0.004.01_EMEA_GEN1

Finns det nyare?

9. H0gberg

H0gberg Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Vilka är broken?

Och kan man på något enkelt sett se vilka app's som är installerade i /sys/app? Någon lista man kan få fram via adb eller så?

Last edited: Mar 11, 2010
  10. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    adb shell ls /system/apps/ tror jag det var för att lista alla program

11. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Launchern och Spareparts är riktigt broken. Sen så laddar keyboardet även voice-saker som ligger i bakgrunden konstant och drar ner prestandan enormt i lcr111, vilket jag anser är broken...

12. H0gberg

Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Yes, sådär! Nu var det mer rensat i /sys/app! Får återkomma om den känns snabbare! Måste även säga att det är ju RIKTIGT kul att pilla med sånt här, haha, känns ju som att en helt ny värld öppnat sig med android jämför med vad man har haft förut :D

13. Callahan

MINA ENHETER

Låt oss höra! :)

Är sugen att göra ett nytt försök på 2.1. Men den går så himla smooth med 1.6 (Discos rom)!

14. glimbrink

MINA ENHETER

Jag vill också men efter 2 jätte stora misslyckande idag så vågar jag inte mer..

Hela mobilen blev helt knas efter flash och root då jag inte ens kunde starta mobilen.. Fick dra in acers uppdatering sen gav jag det ett försök till sen tog det 3 timmar innan jag kunde få in acers igen nu vågar jag inte röra det mer!! Men jag vill ha!

15. H0gberg

Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Får nog säga att den blev lite rappare! Innan så hängde sig även launchern titt som tätt när man fått ett sms, något som inte hänt ännu då jag bytt Launcher.apk mot Launcher2.apk. Men det är inga 400% ökningar som sker, det är nog bara några procent, fast helt klart i rätt riktning.

Tog bort
    • Email.apk
    • GenieWidget.apk
    • Launcher.apk (ersatte med Launcher2.apk)
    • LiveWallpapers.apk
    • LiveWallpapersPicker.apk
    • MagicSmokeWallpapers.apk
    • SpareParts.apk
    • Talk.apk
    • VoiceDialer.apk
    • VoiceSearchWithKeyboard.apk

Något mer man kan ta bort?

16. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Muhaha, låter som mitt äventyr. ADB fixade den efter 4 timmars panikångest.

17. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns alltid fler saker man kan ta bort ;-)
    Skulle rekomendera dig att ta bort Facebook.apk med från system-mappen, och sen istället använda den som finns på Market ifall du använder det där Facebook.
    Sen om du inte har några handikapp och därför inte använder kickback.apk, soundback.apk och talkback.apk så kan du ta bort dessa med. Din telefon kommer krascha så fort du deletar dessa, men det är default-beteende eftersom dessa är "inhookade" lite överallt, även i launchern, bara starta om via "adb reboot" när du tagit bort dessa så kommer allt fungera som det ska efteråt.

Kan kan du även lägga till något program som ändrar minFree-settings så kan du speeda upp hastigheten ganska rejält.
    Finns ett par på Market. Annars är här den jag utvecklat som du kan prova som automatiskt sätter ett värde jag testkört på min liquid ett par veckor utan minsta lilla problem (kräver root): http://www.megaupload.com/?d=BJ5FBYDO

Generellt skulle jag vilja säga att en så "ren" /system/app/-mapp som möjligt ökar prestandan... mycket eftersom många utvecklare (inkl. jag) gärna drar igång sina appar redan vid ACTION_BOOT_COMPLETED via services, och dessa går inte se, dom ligger bara igång i bakgrunden tills dom behövs. Ju fler processer som är igång, ju slöare blir telefonen.

Last edited: Mar 12, 2010
  18. H0gberg

Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Vad blir skillnaden om man har facebook.apk i /system/app gentemot att ha den installerad från market? Testar även att ta bort *back.apk också då, för nåt handikapp kan jag inte på rak arm komma på att jag har.

Har redan installerat ditt program, det glömde jag nämna i sist post :)

EDIT: Hm, hade inga *back.apk i /system/app/-mappen. Kanske blev utrensade ur LCR 1.1.1?

Last edited: Mar 12, 2010
  19. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tufft. Fungerar det bra? Märks det skillnad?

Skillnaden är inte stor, mest att apps i /system/-mappen har en lite annan prioritet och i vissa fall även andra rättigheter (iaf i Android 1.6, men svårt att tro att dom ändrat på detta till 2.1). För det andra så hittar market när det kommer uppdateringar om du installerat apps via market istället, men om apparna ligger i system-mappen har du ingen möjlighet att ersätta dom med nyare versioner.
    Det enda du kan göra om du inte tar bort den i /system/app/-katalogen är att installera från market också, och då placeras filen i /data/app/ och används istället för den som ligger i /system/app/, och ju mer dubletter du har där, ju mer måste packagemanager scanna igenom vid uppstart av telefonen.

20. Callahan

MINA ENHETER

Låter smart. Det medföljande facebook-stödet är ju ändå riktigt dåligt (enligt min åsikt).
    Iofs är det kanske bättre i 2.1. Inget jag testade när jag hade det installerat.