Angio's ACR LiquidE V1.9!

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by calle_d, Mar 8, 2010.

1. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm...
    Öppnade precis LCR1.1.1.zip-filen, och där ligger talkback.apk, soundback.apk och kickback.apk i /system/app/-mappen... så visst läggs dom in vid LCR1.1.1-flashningen.

Dubbelkolla igen, för till skillnad från övriga filer så har dessa små bokstäver som första bokstav.

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

flasha in nya recoveryn vettja. för det funkar prima för mig

3. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Malez 0.2.1?
    Eller vilken är det du kör på?

Du gör nandroid-backup via recoveryn, eller?

4. goa200

MINA ENHETER

Ja den versionen ja. och ja, jag kör via recoveryn

5. H0gberg

H0gberg Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Haha oj, visar sig visst att jag har LCR 1.1 installerat och i den fanns aldrig talkback.apk, soundback.apk och kickback.apk. Var tydligen inga större uppdateringar mellan 1.1 och 1.1.1 så behåller det nog som jag har det nu.

Ang. din app så vet jag inte om den gör större skillnad, tror jag multitaskar för lite för att märka något. Har för vana att alltid backa ur mina program jag är inne i, även dialern och då blir den riktigt seg igen... Får väl helt enkelt börja använda hemknappen istället.

6. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Blev det pallnit på ROM-fronten i och med bakslaget med Angio?
    Någon som vet något?
    Var ju snack om någon 2.1 version utan watermark men har ju inte hänt något och det snackas ju inte något heller.

7. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej det är ju helt döds tyst om det ingen vet något verkar det som.. I början var det snack om att dem andra skulle fortsätta men jag tror inte det blir något jag har tappat hoppet för det är onödigt att gå rundor och vänta när man inte vet om de blir något eller inte

8. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Själv har jag tappat förtroendet för samtliga av dom personerna som skapade LCR-rommen.
    Dels eftersom det enda som skiljde ACR18 och LCR111 var lite apk-filer i princip, och dels eftersom utvecklingen helt stagnerat på sista tiden.

Kommer det ut någon ny "rom" från dessa personerna (LCR/ACR) så glöm inte köra en bin-diff på filerna innan ni flashar. Risken är stor att det handlar om ett par nya apk-filer igen, och de är i så fall inte så svåra att byta ut manuellt utan omflash eller wipe.

9. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker det är lite synd att man inte har en hero i nuläget det är ju ett jäkla ös på deras romar osv...

10. goa200

MINA ENHETER

de jobbar faktiskt på en ny uppdatering nu som enligt egen utsaga ska vara snabbare och stödja app2sd

11. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Snabbare?
    Som jag skrivit tidigare i denna tråden är min LCR-install blixtsnabb efter att ha tagit bort massa apps från system-katalogen, bytt ut vissa apk's bara och ändrat minfree-settings, så undrar vad det är dom gjort som gjort den så mycket snabbare utan att ha haft tillgång till ny kernel/boot.img.

Synd dom itne delar med sig av utvecklingen eller har någon repos man kan dra ner deras nuvarande utvecklingsspår ifrån. Hade dom varit mer aktiva med "The Community" så hade de nog fått mer support från användarna och ev. utvecklarna och andra folk som sitter på kunskap. Nu vill dom hålla allt så hemligt så deras rykte bara blir dåligt.

Behnamm och Maxima hade dessutom tillgång till verktyg för att unbricka telefonerna som dom inte ens klarade av att rippa funktionaliteten ifrån, så vet inte vad jag litar på deras kunskap kring utveckling och programmering. Att dom inte ville släpp detta verktyget på nätet kan jag förstå, men nu kan ingen ens återskapa den funktionalitet det programmet hade.

Okey, dom kan nog mer om android-systemet än mig, för jag är inte så insatt i hur systemet fungerar helt under ytan, men tvivlar starkt på vissa andra saker.

12. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Själv sneglar jag på N1...
    Har en N1'a här på jobbet som jag rotat lite med, och gillar den ganska mycket... betydligt mer än X10 iaf. X10 är ju en telefon jag aldrig kommer skaffa, min Liquid är ju mycket snabbare på alla sätt och vis.

X10'an är dock lite mer tålig kanske, man kan kasta den i golvet och den håller iaf ;-) (tro mig).

Nä, tror det blir så att jag behåller liquiden tills nästa google-hypade telefon dyker upp :-P.¨

13. goa200

MINA ENHETER

har gjort mkt av det du säger också faktiskt. tagit bort i princip varenda systemapp som går.
    Vilka apk's har du bytt ut?

14. Callahan

MINA ENHETER

Efter en lång tids "tvekande" har jag nu givit 2.1 en ny chans.

Blåste in LCR 1.2.2 och jag tycker grabbarna lyckats få det väldigt mycket bättre än under mitt tidigare försök med Eclair.

Några saker får jag dock problem med och det är just voice search som ni föreslår att ta bort.
    Var in i system/app och kikade men känner väl att det känns lite oklart vad som går att ta bort utan systemhaveri.
    Ett annat problem är att min samtalslogg ibland ser lite skum ut där namnen faller bort och numret och datum inte går att urskilja.

Men vilken skillnad det är på skärmen med 2.1. Färgerna har mycket mer liv, kontrasten sjukt mycket bättre!

Prestandamässigt är det fortfarande litet hopp mot 1.6 där det är bättre flyt och ibland tar det uppemot 5 sekunder att öppna kontaktboken i denna beta.

Har ni tips om hur man kommer tillrätta med dessa "problem" så är jag tacksam för hjälp!

15. Callahan

MINA ENHETER

Upplever en hel del problem med kontaktboken.
    Nummer jag har i min kontaktbok syns bara som nummer i telefonloggen. Sen visas inte alla nummer utan bara datum och tid.

Hjälp, någon?

16. goa200

MINA ENHETER

kan ladda upp min ganska rejält strippade system.img där jag tagit bort alla apps som går utan att hela skiten force closar på en.

17. Callahan

MINA ENHETER

Du har väl inte tagit bort för många så den blir en Nokia 3210? :innocent:

Har stora problem med just kontaktdelen där loggen är helt fooked. Brukar bli bättre ifall man går ur och in igen.

18. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ganska stora diffar mellan 1.2* och 1.1.1.
    Är det värt uppdateringen?

19. goa200

MINA ENHETER

jag tycker det faktiskt. ska skicka upp min system.img så kan ni ju testa den.

20. xfs

xfs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Rensat kraftigt i min system-partition nu.
    Märker ingen större skillnad nu mellan LCR111 och LCR12, förutom att när jag öppnar Contacts så FC'ar "acore" typ 30% av gångerna. Ganska irriterande...