Fråga: Ångrar köp? One M9

Diskussion i 'One M9 (2015) - Allmänt' startad av Bateman, 28 jul 2015.

  1. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Är det någon av er som köpt M9 som ångrar det och tycker att det borde valts en annan telefon? Om ja,varför och vilken telefon hade ni velat ha istället?
     
  2. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Nja, ser inte någon telefon jag hellre hade ägt. Med det sagt är jag lite besviken, men det gäller typ alla flaggskepp som släppts nu, utom möjligtvis OP2. Men det är bara för att den är så billig.
     
  3. MrBrod

    MrBrod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2013
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hej där nu tänkte jag införskaffa ny mobil har m7 idag . Kommer jag blir jag nöjd med M9an eller ska man byta märke?
     
  4. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 161
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Gillar du HTC, blinkfeed och M7 så kommer nog en M9a till rätt pris bli bra... Det är ett flaggskepp som släpptes lite för tidigt och därmed fått mycket kritik pga olika problem.
    Nu är den definitivt en mogen telefon, kanske inte det sexigaste som finns...
    Men vad är mer lämpligt att köpa?!? Jag ser ingen annan telefon i dagsläget...

    OP2 har inte släppts, svårt att sia om och när invites blir tillgängliga.. och hur bra är den egentligen?
    Samsung Galaxy S6 - ja, gillar man Samsung och touchwiz... eller tycker att kameran är avgörande.. .yes
    LG G4 - Ja - kanske, vet inte så mycket om den.
    Nexus 6 - Om man gillar gigantiska mobiler.. så ja..
    P8 / P8 lite - kanske.. fått bra betyg, bra pris
    Sony Z3+ - Lite som M9, lite dyr men säkert en bra telefon

    Köper du en en ny lur idag så är M9 klart ett bra alternativ, lite dyr kanske... men du vet vad du får!

    Kan du vänta lite så släpps det troligtvis nya nexusar i höst, kanske nån Sony, OP2 kommer snart...

    Thats my point of view!
     
  5. MrBrod

    MrBrod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2013
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Ok tack för det
    Tack för dina synpunkter tpalsson!
    Försöker nog hitta något erbjudande på m9an ☺ Tror faktiskt att jag betalade runt 6000kr för min m7.
     
  6. randomkontot

    randomkontot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2015
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    10
    Jag har också haft en M7 och kände på M9 men skillnaden var inte så stor enligt mig. Lite som att byta från iPhone 4 till 4S. Gillar du verkligen M7 så är det ju svårt att hitta en mer lämplig telefon men jag var mer dragen åt andra flaggskepp när jag var ute och kände. Däremot är ju storleken bra och den har snygg design, men jag tyckte att byggkvaliteten i min M7 inte var speciellt bra. Den såg bättre ut än vad den var.
     
  7. DROIDKING

    DROIDKING Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft många htc mobiler.men jag tycker inte att M9 kändes helt rätt när jag var och klämde på den.gillar inte kanten runt mobilen samt att den är för lik M7 och M8 och är därför inte värd 7500....htc gör annars som bästa mobilerna men jag ville ha något nytt och gick på LG G4 istället.en grym mobil...
     
  8. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Klämde på bägge idag igen... Känner väl lite samma sak. Frågan är hur mycket man ska hänga upp sig på Sense...
    Men upplever du den som "för" stor? Svårt att nå allt på skärmen med en hand, ändå har man stora händer...
     
  9. DROIDKING

    DROIDKING Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nja visst är LG G4 något större och bredare änn HTC m9.men inte så det stör tycker jag.känslan när man håller LG G4 i handen är så mycket bättre.men jag når inte hela skärmen med en hand.har liksom vant mig att använda två händer.och sense på HTC mobilerna är klart bästa ui:t enl mig.men när M9:an kostar 7500 spänn och inte känns helt rätt langar inte ja upp som stålarna...
     
  10. Midas

    Midas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2015
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Tre, Telia
    Telefon:
    HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia
    Telefon:
    HTC M9
    Telefon 2:
    Sony Z2
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Platta:
    Samsung Tab PRO 12,2"
    Platta 2:
    Nexus 7 LTE Gen2
    Min bror ringde mig igår för att fråga vilken telefon han borde köpa.
    Valet stor mellan HTC M9 och Samsung S6 Edge.
    Efter lite funderande rekomenderade jag honom HTC M9 eftersom De nu verkar ha fått ordning på alla problem den hade i början.
    HTC M9 är enligt mig inget speciellt om man jämför med andra telefoner. Däremot är den stabil och snabb och och jag kommer troligtvis inte bli skogstokig på den om två år för att den är seg och låser sig som jag blivit på alla mina Samsungs innan jag slängt in custom ROM på dem av ren självbevarelsedrift.
    Visst, den saknar några funktioner jag gärna haft. QI laddning bland annat. Dock är min sinnesfrid viktigare för mig än inbyggd QI laddning.
     
    tswfootball, kissidor, kupster och 1 annan gillar detta.
  11. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 161
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Exakt så är det... otroligt "lagom" telefon, men utan något som sticker ut... möjligtvis de inbyggda högtalarna för de som uppskattar sådant...
    ... högt pris sticker iofs ut på minus sidan...
     
  12. Midas

    Midas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2015
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Tre, Telia
    Telefon:
    HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia
    Telefon:
    HTC M9
    Telefon 2:
    Sony Z2
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Platta:
    Samsung Tab PRO 12,2"
    Platta 2:
    Nexus 7 LTE Gen2
    Högtalarna var en av de huvudsaklig anledningarna till att jag valde just M9.
    Jag använder telefonen som GPS när jag kör och då är det skönt med riktiga högtalare.
    När högtalaren sitter på baksidan hör du ju inte röstanvisningarna. Bara ett mummel.

    Sinnesro är värt de extra kronorna.
     
  13. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Inte missnöjd med min egentligen, men saknar batteritiden från min gamla M8 på Kitkat. Ska nog investera i en OP2, behöver längre batteritid helt enkelt
     
  14. Midas

    Midas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2015
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Tre, Telia
    Telefon:
    HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia
    Telefon:
    HTC M9
    Telefon 2:
    Sony Z2
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Platta:
    Samsung Tab PRO 12,2"
    Platta 2:
    Nexus 7 LTE Gen2
    Jag var nöjd med batteritiden på min tills jag köpte ett xiaomi mi band.
    Jag laddar min på kvällen och när jag går o lägger mig brukar jag ha runt 80% av batteriet kvar.
    Det gör att jag gärna laddar lite under dagen och när jag går ut på stan har jag en powerbank med mig.
     
  15. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Jag köpte en M9 när den släpptes och lämnade tillbaka den efter 2 dagar. Kameran var riktigt värdelös, tog 3sek att öppna den (inga ögonblicksbilder där inte). Batteriet var också riktigt kasst. Visst nu har dom säkert fixat de problemen men jag orkade inte vänta flera månader på det.
    Kör nu Moto X Play (3500:-) och kan inte vara mer än jävligt nöjd. Grymt batteri, helt OK kamera och vanilla android. Love it.
     
  16. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Hade en S6:a som jobbtelefon och gillade skärmen och kameran (herregud vilken kamera!!), men när en kollega skulle byta telefon och sneglade på S6 fick jag erbjudandet att byta till en M9 så skulle han ta min S6. Efter en del velande bytte jag och det är mixade känslor.

    Självklart ser man bara de saker som är sämre, och inte de som är bättre (precis som när jag gick från One m7 till S6). Tänker då främst på kameran som jag verkligen gillade på S6:an, inte bara pga resultatet utan för att den var så bra i alla situationer att jag faktiskt använde den som om det vore min huvudsakliga kamera. Nu blir det mest när man bara vill få med ett motiv på bild typ för dokumentationens skull, och det är tråkigt.

    Men sen har vi ljudet, designen, hur den ligger i handen, rappheten, det faktum att den inte behöver dumpa appar ur RAM-minnet så fort man växlar app, och det faktum att jag vet att HTC är bra på att få ut uppdateringar. Skulle jag nu byta tillbaka till Samsung skulle jag börja klaga på allt sånt och inte tänka på hur bra kameran är, så det är väl alltid nåt som är på tok. Är dock mycket mycket mer nöjd med denna som telefon, använder den mer flitigt eftersom jag vet jag inte kommer störa mig på prestandan.
     
  17. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Bytte från M7 till G4 och kan inte påstå att jag ångrar mig en sekund. Tar ett tag att vänja sig vid något annat än Sense men börjar göra det nu. Kameran var den stora anledningen till att jag gick ifrån HTC. Använder sällan högtalarna så det var inhet jag brydde mig om...
     
    DROIDKING gillar detta.
  18. Midas

    Midas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2015
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Tre, Telia
    Telefon:
    HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia
    Telefon:
    HTC M9
    Telefon 2:
    Sony Z2
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Platta:
    Samsung Tab PRO 12,2"
    Platta 2:
    Nexus 7 LTE Gen2
    KÄTTARE!
     
    davkar gillar detta.
  19. UIJ

    UIJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    53
    Telefon:
    Apple Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Apple Iphone 13 pro max
    Telefon 2:
    HTC One (M7) (M9)
    Telefon 3:
    HTC Desire
    Platta:
    Ipad pro 2020
    Efter några månader med M9an är det enda jag kan klaga på den där kanten runt luren. Främst för att det hela tiden ser ut som att jag har skal på - inte den sleeka look jag vill ha.
    Kanske också att den är lite "tråkig", Är bra på allt men saknar något som ger den en edge (pun intended).
     
    DROIDKING gillar detta.
  20. mdmar

    mdmar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    948
    Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    M9ans edge tycker jag är att den är ännu den klart snyggaste luren imo. Och att den är snabb och bara fungerar hela tiden....