Ångrat att köpa en Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av desire., 22 maj 2010.

1. Walle

Walle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nokia 9 Pureview

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nokia 9 Pureview
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Galaxy Tab S3
    ROM:
    Orginal
    jag älskar min Desire, den är nestan helt perfekt

2. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Jag är nöjd. Dock inte samma "wow-faktor" som när jag fick min T28i 1999. Så liten mobil, så lång batteritid. Den höll lätt fem dagar, ibland sju, på en laddning. Den var ruskigt hipp när det begav sig. Fast den kunde inte så mycket, och går givetvis inte att jämföra med dagens mobiler, som är ljusår förbi. Såklart.

Men jag är nöjd, det var jag förvisso med min SE w990 också.

Edit. Kan inte låta bli att lägga till lite av specen för Ericsson T28i. Som var dåtidens "grej" back in -99.

Speakerphone: No
    Card slot: No
    Data GPRS: No
    EDGE: No
    3G: No
    WLAN: No
    Bluetooth: No
    Infrared port: No
    USB: No
    Camera: No
    Browser: No
    Radio: No
    Games: 2
    Colors: 1
    GPS: No
    Java: No

Last edited: 12 jun 2010
  3. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Fast den hade väl T9 iaf?! Eller? ;)

On-topic: Jag är riktigt nöjd med min Desire. Jag hämtade min igår och har ju den "senaste" standardFWn (1.21.405.2). Vet inte hur mycket som skiljer sig från den som vissa andra har, men jag har ännu inte upptäckt några egentliga brister. Brorsan har en Magic med Android 1.5 och i min telefon har det mesta som jag störde mig på där åtgärdats.

Det enda jag irriterar mig på är att kontakterna blir Phone-kontakter som inte syncas med Google när jag tar emot vCard-filer...

Dags att börja läsa på om utveckling för Android :D

4. edsbyn

edsbyn Guest

Jag ångrar mig. När nu iphone 4 har släppts så är jag såld på den! Hur mycket bör man ta för en och en halv månad gammal desire?

5. Odium

Odium Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är mycket nöjd med Desire men det finns en sak som gör att jag på allvar överväger att återgå till iPhone (när den nya kommer) och det är App Store. Det är så bedrövligt låg kvalité på Market tyvärr.

6. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är ju fortfarande inte jätte gott om Desire så kanske du kan få 3300 - 4000 för den, det pga för att den är ju då använd.

Tycker dock det verkligen skulle vara en nedgradering.

Är skit grymt nöjd med min Desire, litre mjukvaro problem men shit, inget är perfekt.

7. edsbyn

edsbyn Guest

Håller helt med Odium: App store är en klass för sig! Dock känns det som att 4:an kommer kosta brallan. Får se till att spara till Juli :P

8. Droid75

Droid75 Guest

App Store suger ju?
    Ca 50% "Free" som är fyllda med reklam och som inte fungerar fullt ut.

Det enda som är bättre på App Store är väl spelen.

9. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Löjligt,,det var ju en trippel åtta man skulle ha.. Har en i det närmaste sprillans ny här.

10. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Så genomskinligt,antar att du aldrig varit i närheten av en iphone av senare modell.. Har bytt till denna från just en iphone och ser desiren som ett skämt,ett dåligt skämt..

11. Odium

Odium Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eh, va? Jag har inget emot att vi alla tycker olika men du kan inte på allvar i en längre period ha använt iPhone?

Det är dock mycket möjligt att jag ändrar åsikt när man så småningom får access till betalapps. Jag väntar på ett UK-SIM som kommer hem i brevlådan vilken dag som helst, så om sju dagar kanske jag tycker något helt annat :D

12. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

efter läst hit och dit så kanske man ska satsa på en Iphone 4 då Desire inte verkar vara någonting bra och android market är i "beta-stadiet" :S

ontopic: har inte fått min desire än men funderar på att avboka och köra på iphone 4

13. ante_ante

ante_ante Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Riktigt nöjd med min Desire, och roligare vart det nu när den är rootad :)

14. edsbyn

edsbyn Guest

Avboka nu! Du får en mycket skönare upplevelse med iphone 4.

15. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

bara vänta och se hur mkt iphone 4 kmr ligga på för pris:)

16. Droid75

Droid75 Guest

Har använt iPod Touch sedan den släpptes för tre år sedan så jag vet nog vad jag pratar om...

17. LimpFish

LimpFish Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Iphone 4 är nåt för dig ifall du attraheras av multitasking som är låst till max fyra program, programmarknad som steve jobs bestämmer över samt videosamtal (som var hett 2003).

Annars är Desire bättre.

18. wressus

wressus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Så länge man kan jailbreak så har man tillgång till ALLT som finns till android...

Jag står i valet och kvalet om jag ska köpa en iphone 4, visst min desire funkar ganska fint, inte som min iphone, men på rätt väg.

Jag väntar spänt på recensionerna av iphone 4, min största besvikelse med den är att skärmen inte blev större. Om tittar på iphone 4 så borde det väl gå att ha 4" skärm på de dimensionerna? Och kameran, kommer den leverera på bilder där Apple inte satt upp fotobelysning i hela Sanfransiscodalen?

Sen att det talas om att de ska släppas upp till 50 android mobiler(!!!) om året känns inte bra för app utvecklingen. Finns det någon befintlig begränsning över vilka apps som ska funka med vilka telefoner? Jag tror att man måste skapa ett bättre avgränsat premium segment, med hårdare krav på hårdvara för att android ska kunna konkurrera med iphone inom apputvecklingen.

Jag har ingen programeringkunskap, eller annan ingående kunskap inom mobilers hårdvara, det här är bara mitt intryck av att apples strategi med en plattform som inte är överspammad med olika standards inom: upplösning, cpu, gpu, ram, etc, gynnar utvecklarna.

19. Droid75

Droid75 Guest

Glöm inte att den kommer att kosta dubbelt så mycket som Desire och fortfarande inte har widgets... ;)

20. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jag är jättenöjd med min desire! Tycker att iphone 4 är snyggare men den är helt enkelt för dyr för det man får. Jag har använt senaste ipod touch väldigt mycket och blev oerhört sugen på en iphone. Men 3gs var inget val i mina ögon mot en desire. Och fyran hade inte släppts när jag köpte desiren. I efterhand är jag nöjd att jag inte väntade. Jag vill inte binda mig i två år på en iphone och inte heller vara operatörsbunden. Kul för alla 3gs ägare som köpte den när den släpptes för en år sedan, dem måste ha kvar den ett år till innan dem kan byta. Kul? Nej tack! Men om man vill så kan man ju alltid hosta upp 10000 för en obunden...

Angående app store så är den mycket bättre än market än så länge. Men market är under stark frammarsch och kommer vinna i längden! Jag är grymt nöjd med de apps som finns också och saknar inget viktigt när jag jämför med min ipod touch.

För övrigt så jobbar jag även för Apple så jag vet vad jag pratar om..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk