Ångrat att köpa en Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av desire., 22 maj 2010.

1. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag är tiktigt nöjd med min Desier, har visserligen bara haft den sedan torsdags.
    Har haft Iphone 3Gs nem sålde den efter ca 2v då jag tycker att jag var för låst med den. Bara en sådan simpel sak som att skicka via blåtand gick inte. Nej Iphone är inget för mig. Kameran på Iphone är skandal, visst vill man ha en kanon kamera så köper man det separat. Jag har småbarn och för mig är en bra mobilkamera ett måste. Har även haft X10 och X10 mini vilka inte går att jämför med Desier. Är helt grön på HTC men en nära vän till mig har haft HTC de senaste åren och fick mig att köpa denna.

Den ända som jag är lite missnöjd med är batteritiden, men det kommer med flera laddnigar har jag hör.

Annars en helt kladerfri och kanon telefon :)

2. wressus

wressus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Lägg till ett högprestanda 32gb minneskort så kostar de nästan lika mycket, som förövrigt inte ens existerar ännu...

3. wressus

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Hur tyckte du x10 kameran var i jämförelse med desire?

4. Droid75

Droid75 Guest

Nej, ett 32GB kostar cirka 1000KR. Men ja, du har rätt i att det tillkommer en kostnad för minnet.

5. Wellness

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om jag ska vara ärlig SKIT. Den har högre pixelantal men det märks verkligen inte. Det blev ofta suddigt och mörka kort trotts att det var ljust. Har lärt mig att pixelantalet inte har nån betydelse.

X10 mini har bättre kamera än X10 men Desier har bättre än båda.

6. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

oj, okej. kul att höra! jag har läst tvärt om hur många gånger som helst, men kul med någon som har testat privat!

7. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

OM man behöver det, med Android har man valet att senare uppgradera. Min första Android mobil (Hero) kände jag mig nöjd med 2 gig i början. Men sedan behölde jag mer. Jag behövde inte köpa ny mobil utan bara nytt minnes kort.
    Som jag även behöll vid flytt till Desire.

Men användare som min mor (Nya ägaren till min gammla Hero) duger det gammla minneskortet alldes utmärkt till då hon max har musik.

Allt tack vare att MAN SJÄLV FÅR VÄLJA!

8. Wellness

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Så lite så :) Det är bara sanningen. Jag kan säga att jag har varit en riktig SE fan boy :) HTC har gjort mig förvånad, när man är så inne på ett märke vill man inte riktigt se deras fel och brister men HTC Desier har överraskat mig. Tycker den är överlägsen både X10 och X10 mini ;)

9. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Skulle också vilja veta vilka buggar det handlar om?! Har haft desiren sen samma dag den släpptes i butik och har inte märkt nått. Batteritiden va något man klagade på i början men det har "löst sig"

10. Droid75

Droid75 Guest

Äntligen någon som fattar! ;)

11. wressus

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jasså? Det var intressant, de jag såg från desirekameran innan jag köpte den tyckte jag hade stort potential. Men efter att ha köpt den så tycker jag det är omöjligt att ta bilder där det finns några som helst kontraster. I och med att android ska vara så "öppet" så hoppas jag att xda grabbarna ska kommer med förbättringar, så som esato grabbarna har gjort med SE mobilerna...

Jag hoppas iaf att autofocusen går att ändra på genom mjukvaruhållet, och att inte det är hårdvaran som sätter käppar i hjulet.

12. Wellness

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nej jag tycker att Desier har kanon kamera om man jämför med X10 och X10 mini :)
    Ja är glatt överraskad.

13. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Jag hör till dem som aldrig skulle byta min Desire mot en iPhone såvida jag inte får en avsevärd summa pengar upptill. :)

Dessutom, min kompis som alltid har skrutit om sin iPhone börjar bli mer och mer imponerad av min Desire. Han överger nog fruktbolaget nästa gång han köper telefon. :D

14. Omitron

Omitron Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vadå för buggar och barnsjukdomar? Lite små buggar osv har det varit med olika apps men i stort sett tycker jag Android och min Desire är mycket stabila och jag är väldigt nöjd med mitt val.

15. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det som stör mest:

Tappar kontakten med wifi efter man inte använt telefonen på någon timme.
    Tar väldigt lång tid att stänga av, ibland går det inte.
    Blixten är för stark, tänds för sent och under för kort tid. bilder i mörker blir därför riktigt dåliga.
    Minnet tar slut hela tiden.

om inte wifi-problemet fixas blir jag nog tvungen att reklamera telefonen.

Last edited: 13 jun 2010
  16. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det där med WiFi gär ju att fixa med telefonen policys?
    Kolla så att du inte har satt på "sleep after 15 min" eller liknande.
    (Settings -> Wireless -> Wi-Fi settings -> (tryck menu-knapp) Advanced -> Wi-Fi sleep policy)

Smart phones ska till grunden (igentligen ingen av dagen telefoner) stängas av. Det är inget fel utan de är skapade för att försöka klara sig utan att behöva stängas av. Det är oftas program som ligger i minnet som segar upp stänga av tiden. (Kanske tar tid och spara eller nåt.) Därför kanske du borde kolla in någon task killer (Själv har jag Advanced Task Killer). Sitt och tweaka lite så du får din dröm mobil inom noll tid.

Minnet kommer att fixas med Froyo (håller med, lite för lite minne.)

Angående kameran och blixt, visst. Inte den bästa men fan det duger helt klart. Lampan är en pytte LED som jag tycker har presterat bra. Skulle faktiskt kunna sätta min desire som våran smart-camera (-09, 11 megapixel)

17. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nej har inget o göra med wifi-policyn. Syftar inte på att den kopplar ner från wifi och går över till 3G som fallet är när den är satt på 15min. Wifi-symbolen är kvar men den har tappat kontakten med wifi, stänga av/på wifi med widgeten är det enda som hjälper. Vilket jag är rätt trött på att göra varje gång jag vill surfa, kolla mail eller liknande. Supporten känner till felet och väntar på svar vad som är orsaken.

Givetvis ska man kunna stänga av sin telefon när man vill/behöver det utan att joksa med någon task killer. Det är dåligt utförande helt enkelt.

18. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Kan det ha att göra med apps el liknande du installerat? Jag kör bara på WiFi och har inte märkt av problemet du beskriver. Att stänga av telefonen tar inte många sekunder.

19. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

20. Zuul

Zuul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funderar starkt på o byta bort min Desire mot nya Galaxy S. Mest bara blixt den saknar.